Πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1967 και ήταν μία από τις ιδρυτικές εκδηλώσεις στον εναρκτήριο θεσμο του WRC του 1973. Αρχικά ένα μικτό επιφανειακό ράλι, άλλαξε σε καθαρό χαλίκι αλλά έχασε τη θέση του στο ημερολόγιο αφού ο κακός καιρός κατέστρεψε το γεγονός του 2001. Οι διοργανωτές μετακινήθηκαν από το Βορρά στην περιοχή του Αλγκάρβε στο νότο και ανέκτησε τη θέση του το 2007. Μεταφέρθηκε πίσω στο Βορρά το 2015. Ονομάστηκε «Καλύτερο Ράλι στον Κόσμο» σε πέντε περιπτώσεις.
Ένας από τους παλαιότερους και πιο δημοφιλείς αγώνες του WRC. Γρήγοροι και τεχνικοί χωματόδρομοι από το Πόρτο στο βόρειο και το κέντρο της χώρας είναι αρχικά μαλακοί και αμμώδεις, αλλά μπορούν να γίνουν βραχώδεις και να κλείνουν για το δεύτερο πέρασμα. Πολλές δύσκολες γωνίες που κρύβονται από κορυφές ενώ οι θερμοκρασίες μπορούν να αυξηθούν στις αρχές του καλοκαιριού της Πορτογαλίας.
Ειδικές
Η τελετουργική έναρξη της Πέμπτης το βράδυ στην Κοΐμπρα ακολουθείται από τρία σφιχτές διαδρομές σε διάσημους δρόμους γύρω από το Arganil την Παρασκευή. Θα υπάρξουν διπλά περάσματα στις: Lousã, Góis και Arganil.
Το σκέλος τελειώνει με την επιστροφή στην Μορτάγουα μετά από 20 χρόνια απουσίας και μια εντυπωσιακή σούπερ ειδική δίπλα-δίπλα στην πίστα αγώνων Lousada. Όλα αυτά συγχωνεύονται σε 122,88 χιλιόμετρα
Το Σάββατο ταξιδεύουν στα βουνά Cabreira, βορειοανατολικά του Matosinhos. Διπλές διαδρομές μέσω των Vieira do Minho, Cabeceiras de Basto και Amarante, η μεγαλύτερη δοκιμασία του Σαββατοκύριακου μετράει περίπου 38 χιλιόμετρα και χωρίζονται με σέρβις.
Μια δοκιμή παράκτιου δρόμου 3,30 χιλιομέτρων στο Πόρτο Φοζ κλείνει την περιοχή μετά από περισσότερα από 165 χιλιόμετρα δράσης.
Η τελευταία μέρα περιλαμβάνει πέντε ειδικές, ξεκινώντας από τον Felguieras και τον Montim. Αλλά το επίκεντρο είναι στο Fafe και τον τεράστιο πληθυσμό του. Το Montim θα οδηγηθεί μία φορά, οι άλλες δύο θα είναι διπλές.
Οι 20 ειδικές περιλαμβάνουν 337,51 χιλιόμετρα με σύνολο διαδρομών 1514,07 χιλιόμετρα.
Εικονική ειδική
Fafe – μια υπέροχη δοκιμασία που πρώτο εμφανίστηκε στο WRC της Πορτογαλίας την πρώτη σεζόν του πρωταθλήματος το 1973. Έχει μήκος μόλις 11,18 χλμ., αλλά προσφέρει φανταστική θέα και ατμόσφαιρα. Πρόκειται για τα τελευταία 2 χιλιόμετρα όπου οι οπαδοί συρρέουν συνήθως σε δύο διάσημα τμήματα. Στέκονται ψηλά στην πλαγιά του λόφου στο Confurco για να δουν τα αυτοκίνητα να κατευθύνονται προς τα κάτω σε μια τετράγωνη αριστερή γωνία, πριν ένα μικρό τμήμα της ασφάλτου οδηγεί σε μια φουρκέτα πίσω στο χαλίκι. Τότε λίγο πριν το τέλος είναι το άλμα του Pedra Sentada. Μία από τις εμβληματικές τοποθεσίες του WRC κλείνοντας έτσι όμορφα την τελευταία ημέρα!
Service park
Βρίσκεται στο εκθεσιακό κέντρο Exponor στο Matosinhos – το μεγαλύτερο στην Πορτογαλία. Άφθονο χώρο σε εξωτερικούς χώρους για τις ομάδες των κατασκευαστών.
Χαρακτηριστικά
Οι αμμώδεις δρόμοι διασφαλίζουν ότι η πρόσφυση είναι εξαιρετική για τους αρχάριους κατά τη διάρκεια της πρώτης διέλευσης από τα στάδια.
Τα βράχια και οι βαθιές σχισμές παρουσιάζουν εντελώς διαφορετικό κίνδυνο για τη δεύτερη διέλευση, απαιτώντας συχνά από τις ομάδες να αυξήσουν το ύψος της διαδρομής στα αυτοκίνητά τους για να αποφευχθούν μηχανικές ζημιές.
Το ελαστικό χαλίκι Scorpion της Pirelli θα κάνει το ντεμπούτο του WRC, με τόσο σκληρές όσο και μεσαίες ενώσεις.
Σκληρές ή μεσαίες γόμες; Αυτή είναι η μεγάλη ερώτηση για τα ελαστικά για τους οδηγούς που αναζητούν την καλύτερη πρόσφυση στα μαλακά κομμάτια, ενώ προσπαθούν επίσης να διαχειριστούν τη φθορά σε μια μεγάλη ομάδα ειδικών. Ή είναι ένα μείγμα και των δύο;
Χρόνοι – Αποτελέσματα ζωντανά:
https://www.wrc.com/en/wrcplus/live-timing/
Λίστα αγωνιζομένων: