Η Tesla αποκάλυψε τα σχέδια της να αναπτύξει μια μπαταρία «tabless» που θα μπορούσε να βελτιώσει την εμβέλεια και την ισχύ ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η εταιρεία θα παράγει τις νέες της μπαταρίες εσωτερικά, τις οποίες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Elon Musk προβλέπει ότι θα βοηθήσει δραματικά στη μείωση του κόστους και θα επιτρέψει στην εταιρεία να πουλήσει τελικά ηλεκτρικά οχήματα στην ίδια τιμή με τα βενζινοκίνητα.
Η μπαταρία αναμένεται να μειώσει το κόστος της Tesla ανά κιλοβατώρα (Kwh), τη μονάδα ενέργειας που χρησιμοποιείται συνήθως για τη μέτρηση της χωρητικότητας των μπαταριών στα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η μείωση αυτού του κόστους θα επιτρέψει στην Tesla να μειώσει δραματικά την τιμή των αυτοκινήτων της, καθιστώντας τα πολύ πιο προσιτά. Οι ειδήσεις για τη νέα μπαταρία ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης “Battery Day” της εταιρείας στο Palo Alto της Καλιφόρνια.
Ο Musk είπε ότι ο Tesla πέτυχε αυτήν την σημαντική ανακάλυψη αφαιρώντας μια καρτέλα (tab), ένα μέρος της μπαταρίας που σχηματίζει μια σύνδεση μεταξύ του κελιού και του αντικειμένου που τροφοδοτεί. Αυτά τα νέα κελιά χωρίς καρτέλα ‘’4860’’, θα προσφέρουν στις μπαταρίες EV της εταιρείας πέντε φορές περισσότερη ενεργειακή χωρητικότητα, θα τις κάνουν έξι φορές πιο ισχυρές και θα επιτρέψουν αύξηση 16% για τα οχήματα της Tesla. Τα κελιά χωρίς καρτέλες ήταν από τις πρώτες ανακοινώσεις από την Tesla’s Battery Day.
Τα νέα κελιά είναι μεγαλύτερα από τα τρέχοντα κελιά της Tesla, με διαστάσεις 46 χιλιοστά έως 80 χιλιοστά (έτσι το όνομα, 4680). Εκτός από περισσότερη ενέργεια και ισχύ, τα νέα κύτταρα θα οδηγήσουν σε μείωση 14% του κόστους ανά kWh μόνο σε επίπεδο παράγοντα μορφής κυττάρου, δήλωσε ο Musk. Το νέο σύστημα παραγωγής κυψελών της Tesla είναι “κοντά στη λειτουργία” σε επίπεδο πιλοτικής μονάδας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Drew Baglino, αντιπρόεδρος της Tesla για κινητήρες και ενέργεια, προσέφερε περισσότερες πληροφορίες για τα νέα κελιά. Είπε ότι οι μηχανικοί της Tesla «σχεδίασαν με λέιζερ» τα υπάρχοντα φύλλα στο κελί για να δημιουργήσουν μια «νέα σπείρα» που οδηγεί σε μικρότερο μήκος ηλεκτρικής διαδρομής 50 mm, έναντι του υπάρχοντος μήκους 250 mm στα τρέχοντα κελιά.
«Στην πραγματικότητα έχετε μικρότερο μήκος διαδρομής [για να ταξιδεύει το ηλεκτρόνιο] σε ένα μεγάλο κελί χωρίς καρτέλα από ότι έχετε στο μικρότερο κελί με καρτέλες», πρόσθεσε ο Musk. “Έτσι, παρόλο που το κελί είναι μεγαλύτερο, στην πραγματικότητα έχει περισσότερη ισχύ.”
Όπως και οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων, η Tesla προμηθεύει τις μπαταρίες της από μεγάλους παραγωγούς, ώστε να μπορεί να επικεντρωθεί στην κύρια αποστολή της: κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα 2170 κύτταρα της εταιρείας, τα οποία χρησιμοποιούνται επί του παρόντος στα οχήματα Model 3 και Model Y, παράγονται από την Panasonic στο Tesla’s Gigafactory στη Νεβάδα.
Αλλά αυτές οι προμήθειες έχουν καταστεί τεταμένες. Το 2018, η έλλειψη κυττάρων στην Panasonic πρόσθεσε τα δεινά της Tesla στην «κόλαση παραγωγής», καθώς άρχισε να αυξάνει τη μεγάλη της ώθηση για να κάνει το Model 3. Ο Musk έχει επικρίνει τον ρυθμό παραγωγής της μπαταρίας της Panasonic ως περιορίζοντας το Model 3 και το Model Y. Και ο διευθύνων σύμβουλος της Panasonic Kazuhiro Tsuga προέβλεψε ότι οι μπαταρίες της θα «εξαντληθούν» εάν η Tesla συνεχίσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της.
Η ανακοίνωση του Musk ότι η Tesla θα αρχίσει να κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες στοχεύει στην ανακούφιση αυτών των σημείων συμφόρησης. Αλλά δεν ήταν ακριβώς ένα κρατικό μυστικό. Η μετάβαση στην εσωτερική παραγωγή μπαταριών έχει τηλεγραφηθεί από πρόσφατες εξαγορές, διαρροές φωτογραφιών, αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και έρευνα που δημοσιεύτηκε από τον Jeff Dahn, έναν από τους πρωτοπόρους προγραμματιστές της μπαταρίας ιόντων λιθίου και επικεφαλής της έρευνας μπαταριών της Tesla.
Αλλά η Tesla δεν θα σταματήσει να αγοράζει αυτές τις μπαταρίες σύντομα. Κατά την περίοδο έως την Battery Day, η Musk έγραψε στο Twitter ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί μπαταρίες που παρέχονται από την Panasonic, την CATL της Κίνας, την LG Chem της Νότιας Κορέας και άλλες. Όχι μόνο αυτό, αλλά η Tesla θα αγοράσει περισσότερες μπαταρίες από τους προμηθευτές της από το κανονικό.
Αυτό έχει νόημα λαμβάνοντας υπόψη τις ευρύτερες φιλοδοξίες της Tesla, δήλωσε ο Caspar Rawles, αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence, ο οποίος επικεντρώνεται στις πρώτες ύλες που μπαίνουν σε μπαταρίες ιόντων λιθίου. “Δεν έχει νόημα για την Tesla να διακόψει αυτές τις σχέσεις, είναι ότι η μελλοντική ζήτηση θα χρειαστεί την χρησιμοποίηση όλων των δυνατοτήτων και τις υπάρχουσες συνεργασίες.
Πηγή theverge.com