Μια νέα κινητή ιατρική μονάδα εντατικής θεραπείας, δημιουργήθηκε γύρω από το σασί της Scania και προσφέρει στους ασθενείς σε κριτικό σημείο την φροντίδα που χρειάζονται.

Το όχημα αυτό είναι εφοδιασμένο με 4 άνετα καθίσματα και προσφέρει ομαλή ποιότητα κύλισης, ακόμα και σε συνθήκες μεγάλης κυκλοφοριακής συμφόρησης. Όμως το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό, αυτού του νέου λεωφορείου που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους της Σουηδίας δεν είναι άλλο, από την δυνατότητα που έχει να βοηθήσει στην διάσωση των ασθενών.

DSC_3312-Foto-Mats-T-Karlsson_Ligg-
Η κινητή ΜΕΘ είναι συχνά στον δρόμο. Ανταποκρίνεται σε περίπου 70 κλήσεις κάθε μήνα.

Ένα ασθενοφόρο εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ), το οποίο φέρεται να είναι το πρώτο του είδους του στην Ευρώπη, είναι εν ενεργεία στην Solna της Στοκχόλμης. Το όχημα βασίζεται σε ένα από τα σασί τις Scania που προορίζονται για λεωφορείο και είναι εφοδιασμένο με τον εξοπλισμό που συναντούμε τυπικά σε μία μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) και βρίσκεται εν υπηρεσία 24 ώρες την μέρα, 365 μέρες το χρόνο.

Διακομιδή ασθενών του μέλλοντος

DSC_3461-Foto-Mats-T-Karlsson
Υπάρχει ένα μεγάλος αριθμός συνδέσεων για οξυγόνο, φωτισμό και τροφοδοσίας στο ταβάνι του λεωφορείου.

Ο Wilhelmsson θεωρεί πως ενώ το νέο ασθενοφόρο χρησιμοποιείται για την μεταφορά ανθρώπων οι οποίοι βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, ο ρόλος του διαφέρει από τον ρόλο των τυπικών υπηρεσιών των ασθενοφόρων κρίσιμου χρόνου.

“Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από την προσοχή, την εξαίρετη και άρτια γνώση και την αμέριστη προσοχή της ομάδας προς τον ασθενή”.

DSC_3458-Foto-Mats-T-Karlsson
Η ράμπα που βρίσκεται τοποθετημένη στην πλευρά του οχήματος μπορεί να ανυψώσει βάρη εώς και 1.500 κιλά

Το λεωφορείο έχει τροποποιηθεί για την διακομιδή ασθενών με ειδικές ανάγκες περίθαλψης μεταξύ 2 μονάδων. Οι ασθενείς συνήθως δεν έχουν τις αισθήσεις τους και είναι συνδεμένοι με το σύστημα αναπνευστικής υποβοήθησης.

Τίποτα δεν μένει στην τύχη

Στα 11 μέτρα, το ασθενοφόρο θεωρείται μεγάλο όχημα. Αυτό είναι απαραίτητο για να υπάρχει αρκετός χώρος για όλο τον απαραίτητο σταθερό εξοπλισμό κι επειδή οι ασθενείς είναι συχνά συνδεδεμένοι και διασωληνωμένοι με ιατρικά μηχανήματα κατά την διακομιδή. Ο ασθενής περιτριγυρίζεται από κάθε είδους εξοπλισμό, περιλαμβανομένων και της συσκευής αναπνευστικής υποβοήθησης, συσκευών παρακολούθησης της κατάστασής του, και άλλων μηχανημάτων εντατικής θεραπείας. Το ιατρικό προσωπικό από την μονάδα συνήθως βρίσκεται μαζί με τον ασθενή μέσα στο όχημα.

DSC_3270-Foto-Mats-T-Karlsson
Όλος ο εξοπλισμός έχει την θέση του σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Χώρους για αντικείμενα όπως ιατρικό αιθέρα, οξυγόνο, γεννήτριες και εφεδρικές γεννήτριες βρίσκουμε στην εξωτερική πλευρά του λεωφορείου

Κάθε εκατοστό του νέου λεωφορείου έχει σχεδιαστεί με την μέγιστη προσοχή και τίποτα δεν έχει μείνει στην τύχη. Ένας μοναδικός χώρος έχει δημιουργηθεί για το φορείο στο κέντρο του οχήματος, διευκολύνοντας την παρακολούθηση αλλά και την βέλτιστη πρόσβαση του προσωπικού. Χώρος για να στέκεται όρθιο προσωπικό έχει δημιουργηθεί καθ’ όλο το μήκος του λεωφορείου.

Τρεις παροχές ενέργειας

Καθώς είναι κρίσιμο για το προσωπικό να έχει την δυνατότητα να ξεκουράζεται κατά την διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, το λεωφορείο είναι εφοδιασμένο με άνετα, αναδιπλούμενα καθίσματα και στον χώρο θεραπείας αλλά και στο μπροστά μέρος. Ταυτόχρονα στις εξωτερικές μεριές του λεωφορείου υπάρχουν χώροι για αντικείμενα όπως οξυγόνο, ηλεκτρική γεννήτρια και δευτερεύουσα γενήτρια. Το λεωφορείο έχει 3 διαφορετικές ηλεκτρικές γεννήτριες.

DSC_3545-Foto-Mats-T-Karlsson
Η Birgitta Johansson είναι διευθύντρια στους σταθμούς ασθενοφόρων της Solna και του Lidingö

Η Birgitta Johansson, διευθύντρια του σταθμού στη Solna, είπε, “Έχουμε στηρίξει τις απαιτήσεις μας κυρίως στην δική μας εμπειρία, αλλά επίσης έχουμε ακούσει και τι έχουν να πουν κι άλλοι συνάδελφοί μας.”

Από τη Στοκχόλμη στο Παρίσι

Η κλήσεις για το κινητή ΜΕΘ μπορεί να απέχουν από 2 εως και 24 ώρες. Το οξυγόνο στον εξοπλισμό είναι αρκετό για ένα αδιάκοπο ταξίδι από τη Στοκχόλμη ως το Παρίσι. Σε μέσο όρο η μονάδα δέχεται 60 με 70 κλήσεις κάθε μήνα.

DSC_3272-Foto-Mats-T-Karlsson
Ο Magnus Wilhelmsson δείχνει τους δώδεκα κυλίνδρους ιατρικού οξυγόνου και ιατρικού αιθέρα που επιτρέπουν στους ασθενείς της ΜΕΘ να βρίσκονται σε κίνηση μέχρι και γαι 24 ώρες ασταμάτητα. (εξαιρώντας τις αλλαγές των οδηγών).

“Το σημερινό σύστημα υγείας καθίσταται όλο και πιο εξειδικευμένο,” λέει ο Johansson. “Αυτό σημαίνει πως η μεταφορά μεταξύ διαφορετικών μονάδων θεραπείας γίνεται όλο και πιο συνηθισμένο φαινόμενο. Στο μέλλον, η διακομιδή μεταξύ υψηλά ειδικευμένων μονάδων εντατικής θεραπείας θα πραγματοποιείται όλο και πιο συχνά. Η δική μας κινητή ΜΕΘ θα έχει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο, διασφαλίζοντας ότι η εξειδικευμένη θεραπεία θα λειτουργεί στον βέλτιστο πιθανό ρυθμό.”

DSC_3361-Foto-Mats-T-Karlsson-