Παγκόσμια παρουσίαση θα πραγματοποιήσει το νέο Mitsubishi Outlander PHEV στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2012 (ή “Mondial de L’ Automobile 2012”) που πραγματοποιείται από την Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου μέχρι Κυριακή 14 Οκτωβρίου*1. Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί το Plugin Hybrid EV System, εξελιγμένο από τη γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της MMC.

*1: Το Outlander PHEV είναι το πρώτο plug-in hybrid SUV, το οποίο συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία τριών διαφορετικών κόσμων: Τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV), την αυτονομία ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), και τις on- off-road επιδόσεις ενός SUV.

Παράλληλα με το Outlander PHEV, η MMC θα παρουσιάσει συνολικά 11 οχήματα  στο περίπτερό της στο Σαλόνι του Παρισιού, ανάμεσα στα οποία: τη νέα Ευρωπαϊκή έκδοση του νέου, μικρού μοντέλου της (Mirage σε άλλες χώρες) και του 100% ηλεκτρικού αγωνιστικού iMiEV Evolution 100% που έτρεξε στη Διεθνή Ανάβαση Pikes Peak 2012 στην Αμερική.

1. Νέο Outlander PHEV

Το νέο Outlander PHEV, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Παρίσι, βασίζεται στο νέο Outlander, το οποίο έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη Ρωσία τον Ιούλιο. Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί το Plugin Hybrid EV System της MMC, το οποίο προέρχεται από τα 100% ηλεκτρικά συστήματα του iMiEV και άλλων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας. Το Outlander PHEV είναι το παγκοσμίως πρώτο plug-in hybrid SUV που συνδυάζει τον οικολογικό και αθόρυβο χαρακτήρα των EV με τη χρηστικότητα και τις on-off road επιδόσεις των 4WD SUV και την αυτονομία ενός συμβατικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Απευθυνόμενο σε πελάτες που ζητάνε αυξημένη αυτονομία, το Plugin Hybrid EV System του Outlander PHEV συνδυάζει τις τεχνολογίες EV που έχουν δώσει διαπιστευτήρια στο iMiEV με τις τελευταίες περιβαλλοντικές τεχνολογίες ICE, όπως το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της MMC.  Αντλώντας ηλεκτρική ισχύ από μία μπαταρία η οποία φορτίζεται στο σπίτι, ή σε σταθμό φόρτισης ή μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, το Plugin Hybrid EV System χαρίζει στο Outlander PHEV τις επιδόσεις ενός βενζινοκινητήρα, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

*2: Καινοτόμο Σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Χρονισμού Βαλβίδων της Mitsubishi.

*3: Το Outlander PHEV θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνική αγορά στις αρχές του 2013 και στη συνέχεια η MMC θα λανσάρει το μοντέλο σε Ευρώπη, Β. Αμερική και άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο.

1) Αυτόματη Επιλογή Τριών Προγραμμάτων Λειτουργίας για Βέλτιστη Απόδοση

Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας, ο κινητήρας Hybrid EV επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα λειτουργίας (βλέπε παρακάτω) για μία οδηγική εμπειρία που συνδυάζει άνεση και υψηλή απόδοση καυσίμου.

α) EV Drive Mode

Το EV Drive Mode είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (all-electric mode) στο οποίο οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες κινούν το όχημα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ μόνο από τη μπαταρία. Με μηδενική κατανάλωση βενζίνης στο δρόμο και μηδενικές εκπομπές CO2 ο οδηγός μπορεί να απολαύσει αθόρυβες και φιλικές προς το περιβάλλον επιδόσεις στο πρόγραμμα αυτό.

β) Series Hybrid Mode

Στο Series Hybrid Mode ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια που παρέχει ηλεκτρισμό στους ηλεκτροκινητήρες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα όταν η υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο και απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς όπως για μία προσπέραση ή σε ανηφόρες με μεγάλες κλίσεις.

γ) Parallel Hybrid Mode

Σε Parallel Hybrid Mode ο βενζινοκινητήρας παρέχει την περισσότερη κινητήρια ισχύ του, με την υποστήριξη των ηλεκτροκινητήρων σύμφωνα με τις ανάγκες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα για πιο γρήγορη οδήγηση όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί με μέγιστη απόδοση.

2) Υψηλής Χωρητικότητας Μπαταρία Προσφέρει Οδηγική Ευελιξία

Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 12 kWh προσφέρει στο Outlander PHEV αυτονομία σε EV Drive Mode πάνω από 55 km (JC08 mode*4), αρκετή για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία στις περισσότερες καθημερινές συνθήκες*5.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ο ίδιος το Battery Charge Mode όπου ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία ανεξάρτητα αν το όχημα είναι σταματημένο ή εν κινήσει. Το Battery Charge Mode επιτρέπει τη χρήση του βενζινοκινητήρα σαν γεννήτρια οποιαδήποτε στιγμή: για παράδειγμα αν ο οδηγός θέλει να χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή το EV Drive Mode, μπορεί να διασφαλίσει επάρκεια ενέργειας από τη μπαταρία.

*4:*4 Επίσημη μέθοδος μέτρησης της κατανάλωσης την οποία υιοθετεί η Ιαπωνική κυβέρνηση.

*5:*5 Το ‘Στις περισσότερες καθημερινές συνθήκες’ βασίζεται στην έρευνα JCAP (Japan Clean Air Program) που έγινε στην Ιαπωνία και έδειξε ότι κατά μέσο όρο, το 85% των οδηγών διανύουν κάτω από 55km την ημέρα.

3) Το Σύστημα 4WD με Δύο Ηλεκτροκινητήρες (Twin Motor 4WD System) Προσφέρει Ανώτερη Απόκριση

Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί ένα σύστημα Twin Motor 4WD αποτελούμενο από δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός και πίσω τροχούς. Πέρα από τη μειωμένη απώλεια τριβών, το Twin Motor 4WD προσφέρει καλύτερη απόκριση και πιο ακριβή έλεγχο από τα συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το πετυχαίνει χωρίς άξονα μετάδοσης ή άλλα μηχανικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το Twin Motor 4WD ενσωματώνεται στο δοκιμασμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας Mitsubishi S-AWC (Super All Wheel Control) πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ευστάθειας και επιδόσεων σε όλα τα εδάφη και αξιόπιστη οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες παράγουν μέγιστη ροπή άμεσα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των ηλεκτροκινητήρων, προσφέροντας επιτάχυνση εφάμιλλη ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) μεγάλου κυβισμού σε συνδυασμό με κορυφαίες περιβαλλοντικές και οδηγικές επιδόσεις για το Outlander PHEV.

Τεχνικές προδιαγραφές Mitsubishi Outlander PHEV

Συνολικό μήκος x πλάτος x ύψος (mm)

4655x 1800 x 1680

Μεταξόνιο (mm)

2670

Ελαστικά

225/55R18

Βάρος οχήματος (kg)

1810

Επιβάτες

5

Σύστημα κίνησης

TwinMotor 4WD

Ηλεκτροκινητήρες Τύπος

Σύγχρονοι Μόνιμου Μαγνήτη

Ποσότητα

2 (Εμπρός x 1 / Πίσω x 1)

Μέγ. ισχύς  (F/R)

60 kW / 60 kW

Μέγ. ροπή (F/R)

137 N-m / 195 N-m

Μπαταρία Τύπος

Ιόντων λιθίου

Συνολική τάση (V)

300 V

Ονομαστική χωρητικότητα (kWh)

12 kWh

Βενζινοκινητήρας Τύπος

2.0, 4-κύλ. MIVEC

Γεννήτρια Ισχύς

70 kW

Χρόνοι φόρτισης

(από μηδέν %)

200 V AC (15 Amp)

Περίπου 4,5 ώρες (πλήρης φόρτιση)

Ταχεία φόρτιση

Περίπου 30 λεπτά (φόρτιση περίπου 80%)

Αυτονομία μόνο με EV

Τουλάχιστον 55 km (JC08 mode)

Συνδυασμένη αυτονομία

Τουλάχιστον 880 km (JC08 mode)

Απόδοση στο μικτό κύκλο

(plug-in fuel efficiency)

Τουλάχιστον 61 km/liter (JC08 mode)

 

2. Ευρωπαϊκή έκδοση του νέου παγκόσμιου μικρού αυτοκινήτου

Η Ευρωπαϊκή έκδοση του νέου παγκόσμιου ‘μικρού’ της MMC (Mirage σε άλλες περιοχές) εξελίχθηκε με γνώμονα την υψηλή απόδοση του καυσίμου, το χαμηλό κόστος απόκτησης και τις συμπαγείς διαστάσεις .

Μετά την παρουσίαση του στην Ταϋλάνδη – τόπος παραγωγής του – το Μάρτιο του 2012, το νέο παγκόσμιο μικρό αυτοκίνητο έχει λανσαριστεί στις αγορές ASEAN και στην Ιαπωνία γνωρίζοντας θερμή υποδοχή από τους πελάτες. Σταδιακά θα κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο, σε Ευρώπη, Αυστραλία και στις λοιπές αγορές. Καθώς οι κανονισμοί εκπομπών CO2 γίνονται αυστηρότεροι από ποτέ, η ζήτηση για οικολογικά αυτοκίνητα αυξάνεται στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή έκδοση του νέου παγκόσμιου ‘μικρού’ έχει εκπομπές CO2 μόνο 92 g/km (1.0 L 3-κύλινδρος κινητήρα της MIVEC με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο). Τα αποτελέσματα αυτά επιτυγχάνονται με κατάλληλες μεθόδους όπως μείωση του βάρους (845kg, μήκος 3710mm, πλάτος 1665mm), μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης (CD : 0.27, μέτρηση εσωτερικά), χρήση ενός νέου 1.0L 3-κύλινδρου κινητήρα MIVEC, και υιοθέτηση του συστήματος Auto Stop & Go (AS&G) της Mitsubishi που σβήνει τον κινητήρα εν στάσει. Λόγω των μικρών εξωτερικών διαστάσεων του, το νέο αυτοκίνητο προσφέρει ευελιξία και ζωηρές επιδόσεις, μεγιστοποιώντας παράλληλα την ευρυχωρία εσωτερικού με μία ευφυή διάταξη χώρων.

3. Άλλα μοντέλα

1) iMiEV Evolution

Το iMiEV Evolution είναι ένα 100% ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία και άλλα βασικά εξαρτήματα του  iMiEV παραγωγής, αλλά το αμάξωμά του έχει σχεδιαστεί με σκοπό τη μείωση του βάρους και τις μέγιστες αεροδυναμικές επιδόσεις. Χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους πίσω, το ηλεκτρικό 4WD σύστημα κίνησης προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις σε συνδυασμό με άριστη συμπεριφορά και ευστάθεια.

Το iMiEV στην πρώτη του συμμετοχή – τερμάτισε δεύτερο στην κατηγορία Electric Division της Διεθνούς Ανάβασης Pikes Peak 2012 που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο στην Αμερική. Έτσι, η MMC είχε την ευκαιρία να συγκεντρώσει πολύτιμα δεδομένα και τεχνογνωσία που θα εφαρμοστούν στην εξέλιξη μελλοντικών αυτοκινήτων με ηλεκτροκινητήρες ή ηλεκτρικά/ICE υβριδικά συστήματα κίνησης.

2) MiEV House

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού θα παρουσιαστεί επίσης το MiEV House το οποίο δίνει τη δυνατότητα  στους επισκέπτες της έκθεσης να κατανοήσουν πώς ανακυκλωμένες μπαταρίες και λοιπά εξαρτήματα EV, καθώς και ηλιακές κυψέλες και σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μεγιστοποίηση της αποδοτικής χρήσης της οικιακής ενέργειας. Δείχνει τη χρήση ενός EV σε ένα ενιαίο σύστημα ανανεώσιμης ενέργειας που συνδυάζει το ηλεκτρικό όχημα με ένα σύστημα διαχείρισης οικιακής ενέργειας – Home Energy Management System (HEMS).

Με το HEMS να παρακολουθεί και να ρυθμίζει την οικιακή και EV ενέργεια σε συνδυασμό με αυτή που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία και την ανανεώσιμη από ηλιακές κυψέλες, η αποδοτική χρήση ενέργειας μεγιστοποιείται με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση χωρίς διακοπές στην οικιακή παροχή ρεύματος.