Παγκόσμια παρουσίαση θα πραγματοποιήσει το νέο Mitsubishi Outlander PHEV στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2012 (ή “Mondial de L’ Automobile 2012”) που πραγματοποιείται από την Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου μέχρι Κυριακή 14 Οκτωβρίου*1. Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί το Plug–in Hybrid EV System, εξελιγμένο από τη γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της MMC.
*1: Το Outlander PHEV είναι το πρώτο plug-in hybrid SUV, το οποίο συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία τριών διαφορετικών κόσμων: Τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV), την αυτονομία ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), και τις on- off-road επιδόσεις ενός SUV.
Παράλληλα με το Outlander PHEV, η MMC θα παρουσιάσει συνολικά 11 οχήματα στο περίπτερό της στο Σαλόνι του Παρισιού, ανάμεσα στα οποία: τη νέα Ευρωπαϊκή έκδοση του νέου, μικρού μοντέλου της (Mirage σε άλλες χώρες) και του 100% ηλεκτρικού αγωνιστικού i–MiEV Evolution 100% που έτρεξε στη Διεθνή Ανάβαση Pikes Peak 2012 στην Αμερική.
1. Νέο Outlander PHEV
Το νέο Outlander PHEV, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Παρίσι, βασίζεται στο νέο Outlander, το οποίο έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη Ρωσία τον Ιούλιο. Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί το Plug–in Hybrid EV System της MMC, το οποίο προέρχεται από τα 100% ηλεκτρικά συστήματα του i–MiEV και άλλων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας. Το Outlander PHEV είναι το παγκοσμίως πρώτο plug-in hybrid SUV που συνδυάζει τον οικολογικό και αθόρυβο χαρακτήρα των EV με τη χρηστικότητα και τις on-off road επιδόσεις των 4WD SUV και την αυτονομία ενός συμβατικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Απευθυνόμενο σε πελάτες που ζητάνε αυξημένη αυτονομία, το Plug–in Hybrid EV System του Outlander PHEV συνδυάζει τις τεχνολογίες EV που έχουν δώσει διαπιστευτήρια στο i–MiEV με τις τελευταίες περιβαλλοντικές τεχνολογίες ICE, όπως το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της MMC. Αντλώντας ηλεκτρική ισχύ από μία μπαταρία η οποία φορτίζεται στο σπίτι, ή σε σταθμό φόρτισης ή μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, το Plug–in Hybrid EV System χαρίζει στο Outlander PHEV τις επιδόσεις ενός βενζινοκινητήρα, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
*2: Καινοτόμο Σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Χρονισμού Βαλβίδων της Mitsubishi.
*3: Το Outlander PHEV θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνική αγορά στις αρχές του 2013 και στη συνέχεια η MMC θα λανσάρει το μοντέλο σε Ευρώπη, Β. Αμερική και άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο.
1) Αυτόματη Επιλογή Τριών Προγραμμάτων Λειτουργίας για Βέλτιστη Απόδοση
Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας, ο κινητήρας Hybrid EV επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα λειτουργίας (βλέπε παρακάτω) για μία οδηγική εμπειρία που συνδυάζει άνεση και υψηλή απόδοση καυσίμου.
α) EV Drive Mode
Το EV Drive Mode είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (all-electric mode) στο οποίο οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες κινούν το όχημα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ μόνο από τη μπαταρία. Με μηδενική κατανάλωση βενζίνης στο δρόμο και μηδενικές εκπομπές CO2 ο οδηγός μπορεί να απολαύσει αθόρυβες και φιλικές προς το περιβάλλον επιδόσεις στο πρόγραμμα αυτό.
β) Series Hybrid Mode
Στο Series Hybrid Mode ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια που παρέχει ηλεκτρισμό στους ηλεκτροκινητήρες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα όταν η υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο και απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς όπως για μία προσπέραση ή σε ανηφόρες με μεγάλες κλίσεις.
γ) Parallel Hybrid Mode
Σε Parallel Hybrid Mode ο βενζινοκινητήρας παρέχει την περισσότερη κινητήρια ισχύ του, με την υποστήριξη των ηλεκτροκινητήρων σύμφωνα με τις ανάγκες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα για πιο γρήγορη οδήγηση όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί με μέγιστη απόδοση.
2) Υψηλής Χωρητικότητας Μπαταρία Προσφέρει Οδηγική Ευελιξία
Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 12 kWh προσφέρει στο Outlander PHEV αυτονομία σε EV Drive Mode πάνω από 55 km (JC08 mode*4), αρκετή για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία στις περισσότερες καθημερινές συνθήκες*5.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ο ίδιος το Battery Charge Mode όπου ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία ανεξάρτητα αν το όχημα είναι σταματημένο ή εν κινήσει. Το Battery Charge Mode επιτρέπει τη χρήση του βενζινοκινητήρα σαν γεννήτρια οποιαδήποτε στιγμή: για παράδειγμα αν ο οδηγός θέλει να χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή το EV Drive Mode, μπορεί να διασφαλίσει επάρκεια ενέργειας από τη μπαταρία.
*4:*4 Επίσημη μέθοδος μέτρησης της κατανάλωσης την οποία υιοθετεί η Ιαπωνική κυβέρνηση.
*5:*5 Το ‘Στις περισσότερες καθημερινές συνθήκες’ βασίζεται στην έρευνα JCAP (Japan Clean Air Program) που έγινε στην Ιαπωνία και έδειξε ότι κατά μέσο όρο, το 85% των οδηγών διανύουν κάτω από 55km την ημέρα.
3) Το Σύστημα 4WD με Δύο Ηλεκτροκινητήρες (Twin Motor 4WD System) Προσφέρει Ανώτερη Απόκριση
Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί ένα σύστημα Twin Motor 4WD αποτελούμενο από δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός και πίσω τροχούς. Πέρα από τη μειωμένη απώλεια τριβών, το Twin Motor 4WD προσφέρει καλύτερη απόκριση και πιο ακριβή έλεγχο από τα συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το πετυχαίνει χωρίς άξονα μετάδοσης ή άλλα μηχανικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το Twin Motor 4WD ενσωματώνεται στο δοκιμασμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας Mitsubishi S-AWC (Super All Wheel Control) πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ευστάθειας και επιδόσεων σε όλα τα εδάφη και αξιόπιστη οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες παράγουν μέγιστη ροπή άμεσα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των ηλεκτροκινητήρων, προσφέροντας επιτάχυνση εφάμιλλη ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) μεγάλου κυβισμού σε συνδυασμό με κορυφαίες περιβαλλοντικές και οδηγικές επιδόσεις για το Outlander PHEV.