Η Honda παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό Fit EV Concept και την πλατφόρμα ενός μεσαίου plug-in υβριδικού οχήματος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles. Και τα δύο είναι προϊόντα της φιλοσοφίας Honda Electric Mobility Network που ακολουθεί η εταιρία για τη μείωση των εκπομπών CO2 μέσω καινοτόμων προϊόντων και τεχνολογιών διαχείρισης και παραγωγής ενέργειας.
Το Fit EV Concept δίνει μία πρώτη γεύση από το στυλ και τη φιλοσοφία λειτουργίας του προσεχούς Fit EV παραγωγής με μπαταρία, το οποίο θα λανσαριστεί στην Αμερική και την Ιαπωνία το 2012. Η νέα plug-in υβριδική πλατφόρμα αποκαλύπτει την υβριδική τεχνολογία δύο ηλεκτροκινητήρων επόμενης γενιάς της Honda που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2012.
«Η Honda ασχολείται επί μακρόν με τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και έχει μάθει τις απαιτήσεις των πελατών» δήλωσε ο Takanobu Ito, Πρόεδρος & CEO της Honda Motor Co., Ltd. «Η Honda πιστεύει ότι ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να είναι χρηστικό και απολαυστικό στην οδήγηση. Το Fit EV πόλης έρχεται να προστεθεί σε δύο πλήρως λειτουργικά μοντέλα: το plug-in υβριδικό και το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity».
Honda Fit EV
Το Fit EV είναι σχεδιασμένο για να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του μέσου κατοίκου μητροπολιτικής περιοχής και χρησιμοποιεί την πενταθέσια διάταξη του δημοφιλούς Fit δύο όγκων (Jazz στην Ευρώπη). Όταν λανσαριστεί το Fit EV παραγωγής θα χρησιμοποιεί την ενέργεια μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου και ομοαξονικό ηλεκτροκινητήρα.
Ο υψηλής πυκνότητας ισχύος ηλεκτροκινητήρας που προέρχεται από το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity, προσφέρει άριστη απόδοση παραμένοντας αθόρυβος στις υψηλές ταχύτητες. Το Fit EV θα έχει τελική ταχύτητα 144 km/h (90 mph).
Η αυτονομία του Fit EV υπολογίζεται στα 160 km ανά φόρτιση, σύμφωνα με τον κύκλο πόλης US EPA LA4* (112 km όταν εφαρμοστεί ο συντελεστής ρύθμισης του ΕΡΑ). Η αυτονομία μπορεί να μεγιστοποιηθεί με τη χρήση ενός καινοτόμου συστήματος ηλεκτροκίνησης 3 προγραμμάτων που προσαρμόστηκε από το σπορ υβριδικό 2011 Honda CR-Z. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ ECON, NORMAL και SPORT για να μεταβάλει άμεσα και ομαλά την οδηγική εμπειρία προκειμένου να μεγιστοποιεί την απόλαυση ή να βελτιώνει την επιτάχυνση.
Το σύστημα ηλεκτροκίνησης 3 προγραμμάτων βασίζεται στις αρχές του αντίστοιχου συστήματος (3-mode) του CR-Z hybrid που δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να βελτιστοποιούν το όχημα σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους ή τις οδηγικές τους συνθήκες. Στο ECON mode, η οδηγική αυτονομία μπορεί ουσιαστικά να αυξηθεί μέχρι 17%, συγκριτικά με το NORMAL mode και μέχρι 25% συγκριτικά με το SPORT mode. Η επιτάχυνση βελτιώνεται σημαντικά στο Sport mode, ενώ οι επιδόσεις μοιάζουν με ενός βενζινοκίνητου οχήματος 2.0-λίτρων.
Επιπλέον του 3-mode E-Drive, το Fit EV θα περιλαμβάνει αρκετά διαδραστικά συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να μεγιστοποιεί την αυτονομία της μπαταρίας.
Μία ειδική ένδειξη συμβουλεύει τον οδηγό πότε να κλείσει το αιρκοντίσιον και άλλα αξεσουάρ για εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας.
Προάγοντας την οδηγική εμπειρία ενός ηλεκτρικού οχήματος, το Fit EV θα έχει ένα στάνταρ σύστημα συνδεσιμότητας που θα επιτρέπει στον οδηγό να μένει συνδεδεμένος μέσω smartphone και προσωπικού υπολογιστή, ή του αποκλειστικού τηλεχειριστηρίου της Honda, ενώ βρίσκεται μακριά από το αυτοκίνητο.
Το προσιτό διαδραστικό τηλεχειριστήριο παρέχει συνδεσιμότητα με το αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται ιντερνετική σύνδεση ή σήμα κινητού τηλεφώνου. Μέσω του συστήματος συνδεσιμότητας, οι οδηγοί θα μπορούν βλέπουν από απόσταση την κατάσταση φόρτισης του οχήματος, να ξεκινούν τη φόρτιση και να ενεργοποιούν το αιρκοντίσιον ακόμα και όταν είναι συνδεδεμένο στην πρίζα για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας της μπαταρίας κατά την εκκίνηση. Η εφαρμογή κινητής τηλεφωνίας και το website παράγουν ειδοποιήσεις σχετικά με την κατάσταση φόρτισης και τις χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος (με στόχο την ελαχιστοποίηση του κόστους), ενώ παρέχεται 24ωρη οδική βοήθεια μαζί με έναν εντοπιστή δημόσιων σταθμών φόρτισης. Το Fit EV θα εφοδιάζεται με στάνταρ Honda Satellite Linked Navigation System™ που περιλαμβάνει λειτουργία εντοπισμού δημόσιων σταθμών φόρτισης.
Το Fit EV είναι σχεδιασμένο για εύκολη και άνετη φόρτιση. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε λιγότερες από 12 ώρες σε μία συμβατική πρίζα 120-volt και σε λιγότερες από έξι ώρες σε μια πρίζα 240-volt.
Το Fit EV Concept που εκτίθεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles είναι βαμμένο σε μία αποκλειστική απόχρωση Deep Clear Blue Pearl και φέρει χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου πέντε ακτίνων με μπλε ένθετα. Το Concept έχει μοναδικούς προβολείς LED, χρωμιωμένη εμπρός μάσκα, αεροδυναμικό προφυλακτήρα, διαφανή πίσω φώτα LED και αυτοκόλλητα EV. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα του Fit EV Concept είναι επενδεδυμένα με οικολογικό γκρι βιολογικό ύφασμα.
Δίπλα στο Fit EV Concept εκτίθεται μία πρωτότυπη βάση φόρτισης της Honda. Για να ξεκινήσει η φόρτιση, ο οδηγός περνά μία κάρτα μπροστά από την οθόνη και στη συνέχεια συνδέει το φορτιστή στο όχημα. Η βάση φόρτισης της Honda παραπέμπει σε μία μελλοντική υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης που είναι εύχρηστη και απλή για τους καταναλωτές.
Honda Plug-in Hybrid
Η Honda παρουσίασε επίσης μία plug-in υβριδική πλατφόρα που αποκαλύπτει το υβριδικό σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων επόμενης γενιάς της μάρκας. Ενσωματωμένο στην πλατφόρμα ενός μεσαίου sedan, το plug-in υβριδικό είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις καθημερινές οδηγικές απαιτήσεις, προσφέροντας σύντομες, συχνές διαδρομές με ηλεκτροκίνηση, αλλά και δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων όταν χρειάζεται. Το σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων της Honda χρησιμοποιεί εναλλάξ τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας για μεγιστοποίηση της λειτουργικής απόδοσης: αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο, βενζινο-ηλεκτροκίνητο, αποκλειστικά βενζινοκίνητο. Το plug-in υβριδικό χρησιμοποιεί επίσης αναγεννητική πέδηση για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης (all-electric mode), το όχημα χρησιμοποιεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 6kWh και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 120 kW. Το all-electric mode προσφέρει αυτονομία περίπου 16-24 km στην πόλη και τελική ταχύτητα 100 km/h. Η πλήρης επαναφόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 2–2,5 ώρες σε μία πρίζα 120-volt και από 1 – 1,5 σε μία πρίζα 240-volt.
Το όχημα μπορεί να λειτουργεί επίσης σε υβριδικό πρόγραμμα βενζίνης-ηλεκτρισμού: η πλατφόρμα έχει έναν αποδοτικό, εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0-λίτρων, i-VTEC®, κύκλου Atkinson, σε συνδυασμό με κιβώτιο Electric Continuously Variable Transmission (E-CVT). Μία ενσωματωμένη γεννήτρια προστίθεται στη μπαταρία που παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα.
Για πιο οικονομικά ταξίδια με υψηλές ταχύτητες, ενδείκνυται το πρόγραμμα βενζινοκίνησης, στο οποίο μόνον ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς.
Πρόγραμμα Δοκιμής Προηγμένης Τεχνολογίας
Η Honda Αμερικής θα λανσάρει ένα Πρόγραμμα Δοκιμής Προηγμένης Τεχνολογίας φέτος για την αξιολόγηση των νέων οχημάτων της σε πραγματικές συνθήκες και για τη διερεύνηση της αποδοχής των πελατών και της ωφελιμότητας, του σχεδιασμού δημόσιας υποδομής φόρτισης και των πρωτοβουλιών βιωσιμότητας. Μεταξύ των εταίρων του προγράμματος θα είναι τα Stanford University, City of Torrance, Calif. και Google, Inc.
Honda Electric Mobility Network & Διαχείριση Ενέργειας
Το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου Honda FCX Clarity, το Fit EV και το μελλοντικό plug-in υβριδικό προέρχονται από την ολοκληρωμένη φιλοσοφία της εταιρίας για μείωση της εκπομπών CO2. Η Honda είναι μοναδική στην προσπάθειά της να δημιουργεί προϊόντα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και να επινοεί λύσεις ανανεώσιμης ενέργειας για τη λειτουργία τους. Η Honda αυτή τη στιγμή παράγει και εμπορεύεται ηλιακά πάνελ λεπτού φιλμ στην Ιαπωνία, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε μία εγκατάσταση στην Ακαδημία της (Honda Akademie) στη Γερμανία.
Η Honda χρησιμοποιεί επίσης καινοτόμους τρόπους για την παραγωγή και διανομή ενέργειας μέσω βιώσιμων μεθόδων, όπως χρήση ηλιακής ενέργειας για την παραγωγή καυσίμου υδρογόνου από νερό. Πέραν αυτών, η Honda εξελίσσει οικιακά συστήματα διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογία μικρο-συμπαραγωγής και μονάδες ηλιακών κυψελών για την ηλεκτροδότηση και θέρμανση κατοικιών καθώς και τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Το Honda Electric Mobility Network συνδυάζει τεχνολογία καθαρών αυτοκινήτων, παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας και λύσεις διαχείρισης ενέργειας προς όφελος των πελατών και της κοινωνίας.
Ο Ηγετικός Ρόλος της Honda στην Προστασία του Περιβάλλοντος
Το Fit EV και ένα plug-in υβριδικό sedan θα λανσαριστούν σε ΗΠΑ και Ιαπωνία το 2012, πλαισιώνοντας την πολυδιάστατη γκάμα περιβαλλοντικά συμβατών οχημάτων της Honda, που περιλαμβάνει το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity, το Civic GX sedan με φυσικό αέριο (μόνον ΗΠΑ) και τέσσερα διαφορετικά βενζινο-ηλεκτροκίνητα υβριδικά μοντέλα: Civic Hybrid (ΗΠΑ και Ιαπωνία μόνο), σπορ υβριδικό CR-Z, υβριδικό Insight και Jazz Hybrid (Ιαπωνία & Ευρώπη μόνο).
*Το EPA LA4 test mode είναι ένα στάνταρ πρόγραμμα δοκιμών των ΗΠΑ για ηλεκτρικά οχήματα που οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν για συγκριτικούς σκοπούς. Οι υπολογισμοί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης δεν είναι διαθέσιμοι αυτή τη στιγμή.