Η Honda τιμήθηκε με ένα από τα πρώτα βραβεία του Euro NCAP Advanced κατά τη διάρκεια της έκθεσης Paris Motor Show 2010. Η τεχνολογία CMBS της Honda αναγνωρίστηκε από το Euro NCAP μεταξύ των καλύτερων καινοτομιών ασφαλείας, προσφέροντας πλεονεκτήματα ερευνητικά επιβεβαιωμένα. Το βραβείο παρέλαβε για λογαρισμό της Honda o κος. Takashi Akiyama, Chief Project Engineer, Vehicle Engineering, Honda R&D; Europe(UK) Ltd από τον κο. Michiel van Ratingen, Secretary General of Euro NCAP.
Το Euro NCAP Advanced είναι μία πρωτοβουλία του Euro NCAP που δημιουργήθηκε λόγω της ταχείας εξέλιξης νέων τεχνολογιών ασφαλείας που διατίθενται κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου για τις οποίες όμως δεν υπάρχει ανεξάρτητη αξιολόγηση. Το Euro NCAP Advanced είναι ανοιχτό σε οποιοδήποτε τεχνικό σύστημα με πλεονέκτημα ασφαλείας, ανεξάρτητα αν είναι πρωταρχικό, δευτερεύον ή τριτεύον, εφόσον διατίθεται προαιρετικά με ένα από τα αυτοκίνητα που δοκιμάζει το Euro NCAP και δεν έχει ήδη συμπεριληφθεί στο υπάρχον σύστημα αξιολόγησης με τα αστέρια.
Η Honda αναγνωρίστηκε για το Collision Mitigation Brake System (CMBS), ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης βασισμένο στη λειτουργία ραντάρ. Το CMBS είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο να βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων με οχήματα που είναι σταματημένα ή ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Το σύστημα στόχο έχει να προειδοποιεί τον οδηγό για μία επικείμενη σύγκρουση τόσο με χαμηλές ταχύτητες, όπως συνήθως συμβαίνει στην πόλη, όσο και σε υψηλότερες ταχύτητες, όπως στους επαρχιακούς δρόμους και στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Μελετώντας τις στατιστικές ατυχημάτων στη Γερμανία και επεκτείνοντας τα νούμερα στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή κοινότητα, η Honda εκτιμά ότι, εάν όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονταν με CMBS, από 200.000 μέχρι 250.000 ατυχήματα είτε θα αποφεύγονταν ή θα μετριάζονταν κάθε χρόνο.
Η νέα μέθοδος αξιολόγησης του Euro NCAP επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Honda στη συνολική αυτοκινητιστική ασφάλεια, καταξιώνοντας τις δοκιμές ασφαλείας που χρησιμοποιεί εσωτερικά η εταιρία εδώ και πολλά χρόνια, προκειμένου να βελτιώσει την ασφάλεια σε πραγματικές συνθήκες. Στις εγκαταστάσεις δοκιμών σύγκρουσης ‘οχήματος με όχημα’ του τμήματος R&D; του Tochigi, αναλύονται οι συγκρούσεις μεταξύ μοντέλων διαφορετικού μεγέθους και βάρους και δημιουργούνται λύσεις για τον περιορισμό των τραυματισμών, επιβατών και πεζών. Οι εγκαταστάσεις ομοιοκατευθυντικής σύγκρουσης οχήματος με όχημα άνοιξαν το 2001 και είναι οι πρώτες εσωτερικές του είδους σε όλον τον κόσμο.
Λεπτομερείς πληροφορίες για τις βραβευμένες τεχνολογίες του 2010, τα πλεονεκτήματα ασφαλείας τους και τα σχετικά αυτοκίνητα διατίθενται τώρα στο Euro NCAP’s website: www.euroncap.com.
Σχετικά με το CMBS
Τι είναι το CMBS?
Το Collision Mitigation Brake System (CMBS) της Honda είναι ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης βασισμένο σε ραντάρ. Με ταχύτητες πάνω από 15km/h, κινούμενα και σταματημένα αυτοκίνητα ανιχνεύονται κατά μήκος ενός δρόμου περίπου 100m μπροστά από το όχημα. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο πιθανόν χτυπήσει σε ένα από αυτά τα εμπόδια, ενεργοποιείται μία διαδικασία τριών σταδίων. Στο πρώτο, περίπου 3 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση, ο οδηγός προειδοποιείται με οπτικά και ηχητικά σήματα. Στο δεύτερο στάδιο, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι η σύγκρουση παραμένει πιθανή (περίπου 2 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση), τρία έντονα τραβήγματα ενεργοποιούνται στη ζώνη ασφαλείας και το αυτοκίνητο αρχίζει αυτόματα να φρενάρει. Τέλος, όταν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το CMBS σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός επιβατών (χρησιμοποιώντας εντατήρες δύο κατευθύνσεων, διαφορετικούς από τους πυροτεχνικούς που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης) και εφαρμόζεται υψηλότερη πίεση πέδησης. Αυτή η πέδηση μπορεί να συμπληρωθεί από τον οδηγό μέχρι το μέγιστο επίπεδο που δύναται να επιτύχει το αυτοκίνητο.
Όλες οι ενέργειες του CMBS είναι αντιστρέψιμες: εάν ένα ατύχημα αποφευχθεί (π.χ. αν το αυτοκίνητο αλλάξει πορεία την τελευταία στιγμή ), χαλαρώνουν ξανά οι ζώνες ασφαλείας και οι οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις σταματούν.
Ποιο είναι το πλεονέκτημα ασφαλείας;
Το CMBS είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο για να αποτρέπει συγκρούσεις με οχήματα που είναι σταματημένα ή κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η διάσπαση της προσοχής ή η απροσεξία του οδηγού είναι κρίσιμος παράγοντας στη μεγάλη πλειοψηφία των ατυχημάτων. Το σύστημα στοχεύει στην προειδοποίηση του οδηγού για μία επικείμενη σύγκρουση τόσο με χαμηλές ταχύτητες (οδήγηση στην πόλη) όσο και με υψηλότερες ταχύτητες (επαρχιακοί δρόμοι και αυτοκινητόδρομος). Σε τέτοιου είδους ατυχήματα τα πιο συνηθισμένα είδη τραυματισμών είναι αυτά του αυχενικού πλέγματος, των μυών του θώρακα και των γονάτων. Μελετώντας στατιστικές ατυχημάτων στη Γερμανία και επεκτείνοντας τα νούμερα στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή κοινότητα, η Honda εκτιμά ότι, εάν όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονταν με CMBS, από 200.000 μέχρι 250.000 ατυχήματα είτε θα αποφεύγονταν ή θα μετριάζονταν κάθε χρόνο.
Πώς αξιολογήθηκε το CMBS;
Δύο βασικά είδη δοκιμών έγιναν από τη Honda για να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα του CMBS, και τα δύο προσομοιώσεις συνηθισμένων πραγματικών συνθηκών. Για να επιβεβαιωθεί η λειτουργικότητα του συστήματος, ένας οδηγός δοκιμών οδήγησε προς τους στόχους – κινούμενα και σταματημένα αυτοκίνητα, για να προσδιοριστεί κατά πόσον το σύστημα αντιδρά για το σκοπό που σχεδιάστηκε: ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις εκδίδονται την ώρα που πρέπει, απτική προειδοποίηση από τη ζώνη ασφαλείας, και μετά φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Για να προσδιοριστεί η απόκριση του οδηγού σε τέτοιες προειδοποιήσεις, σκόπιμα διασπάστηκε η προσοχή των εθελοντών ενώ ακολουθούσαν ένα ειδικά εξοπλισμένο αυτοκίνητο δοκιμών που ξαφνικά φρενάρισε. Οι εθελοντές δεν γνώριζαν ότι αυτό το αυτοκίνητο δοκιμών μπορούσε να απομακρυνθεί με ασφάλεια εκτός της ζώνης του επικείμενου ατυχήματος.
Επίσης, οι εθελοντές συμμετείχαν μόνο μία φορά ο καθένας, για να μην μπορούν να προβλέψουν την κρίσιμη κατάσταση. Συνδυάζοντας τα αποτελέσματα των δοκιμών λειτουργικότητας και δραστικότητας, η Honda κατάφερε να διασφαλίσει και να εκτιμήσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος σε πραγματικές συνθήκες.
Διαθεσιμότητα
Το CMBS προσφέρεται στάνταρ με το Honda Legend στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Στα Honda CR-V και Honda Accord, το σύστημα διατίθεται προαιρετικά, μόνο για τις ανώτερες εκδόσεις. Η διαθεσιμότητα προαιρετικού εξοπλισμού μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Σε μερικές χώρες, το CMBS μπορεί να διατίθεται μόνο σε συνδυασμό με άλλες επιλογές σε ένα πακέτο και ενδέχεται να μην προσφέρεται με όλες τις εκδόσεις. Πρέπει να ελέγξετε με τον τοπικό έμπορο της Honda τη διαθεσιμότητα του CMBS για εσάς.
Οχήματα με τα οποία διατίθεται το CMBS
Honda Legend
Honda Accord
Honda CR-V
Η Honda και το Euro NCAP
Το μοντέλο αξιολόγησης του Euro NCAP επικεντρώνεται στις συνολικές επιδόσεις ασφαλείας του οχήματος και προσφέρει στους καταναλωτές ένα πιο κατανοητό σύστημα βαθμολογίας. Αυτό λαμβάνει υπόψη την ασφάλεια επιβατών σε μετωπικές, πλευρικές, πάνω σε κολόνες και οπίσθιες συγκρούσεις, την προστασία των παιδιών, την προστασία των πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού.
Το νέο μοντέλο αξιολόγησης που εγκαινιάστηκε το Φεβρουάριο του 2009 χρησιμοποιεί ένα σταθμισμένο σκορ, συνδυάζοντας πολλούς τομείς ασφαλείας ενός αυτοκινήτου: προστασία ενηλίκων (50%), παιδιών (20%) και πεζών (20%) με ύπαρξη συστημάτων υποστήριξης ασφαλείας (10%). Για να συντρέχουν οι προϋποθέσεις αξιολόγησης, πρέπει να τοποθετούνται συστήματα υποστήριξης ασφαλείας (VSA για τη Honda), στάνταρ στο 90% της γκάμας μοντέλων 2010 της EU 27.
Από τότε που λανσαρίστηκε το νέο πρότυπο αξιολόγησης του Euro NCAP, έχουν δοκιμαστεί 5 άλλα μοντέλα Honda, τα Civic, Accord, Jazz, Insight και πιο πρόσφατα το CR-Z. Όλα κέρδισαν 5 αστέρια, ενώ το Honda Insight ονομάστηκε το «ασφαλέστερο υβριδικό όχημα» καθώς και το Νο2 σε ασφάλεια όχημα του 2009.
Σχετικά με το Euro NCAP
Το Euro NCAP προσφέρει στους αυτοκινητιστές καταναλωτές μία ρεαλιστική και ανεξάρτητη αξιολόγηση των επιδόσεων ασφαλείας μερικών από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ευρωπαϊκής αγοράς.
Το Euro NCAP Ιδρύθηκε το 1997 και τώρα με την υποστήριξη επτά Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οργανισμών αυτοκινητιστών και καταναλωτών σε κάθε χώρα της Ε.Ε. λειτουργεί σαν καταλύτης, επιταχύνοντας την πρόοδο σημαντικών εξελίξεων στη σχεδίαση ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων.
Φωτογραφία: Ο κος. Takashi Akiyama, Chief Project Engineer, Vehicle Engineering, Honda R&D; Europe(UK) Ltd παραλαμβάνει το βραβείο Euro NCAP Advanced για λογαριασμό της Honda από τον κο. Michiel van Ratingen, Secretary General of Euro NCAP