Το Honda CR-Z Επιτυγχάνει Κορυφαία Γενική Κατάταξη Ασφαλείας στο Euro NCAP
Το Honda CR-Z αξιολογήθηκε ως ένα από τα ασφαλέστερα Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, ακολουθώνταςτην επιτυχία του Honda Insight, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των νέων ανεξάρτητων δοκιμών σύγκρουσης του Euro NCAP.
Το μοντέλο αξιολόγησης του Euro NCAP επικεντρώνεται στις συνολικές επιδόσεις ασφαλείας του οχήματος και προσφέρει στους καταναλωτές ένα πιο κατανοητό σύστημα βαθμολογίας. Αυτό λαμβάνει υπόψη την ασφάλεια επιβατών σε μετωπικές, πλευρικές, πάνω σε κολόνες και οπίσθιες συγκρούσεις, την προστασία των παιδιών, την προστασία των πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού. Το HondaCR–Z έλαβε τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστεριών.
Το νέο μοντέλο αξιολόγησηςπου εγκαινιάστηκε το Φεβρουάριο του 2009 χρησιμοποιεί ένα σταθμισμένο αποτέλεσμα, συνδυάζοντας πολλούς τομείς ασφαλείας ενός αυτοκινήτου: προστασία ενηλίκων (50%), παιδιών (20%) και πεζών (20%) με ύπαρξη συστημάτων υποστήριξης ασφαλείας (10%). Για να συντρέχουν οι προϋποθέσεις αξιολόγησης, πρέπει να τοποθετούνται συστήματα υποστήριξης ασφαλείας (VSA για τη Honda), στάνταρ στο 85% της γκάμας μοντέλων 2010 της EU 27.
Το CR–Z είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο Honda που παίρνει άριστα. Από τότε που λανσαρίστηκε το νέο πρότυπο αξιολόγησης του Euro NCAP, έχουν δοκιμαστεί 4 άλλα μοντέλα Honda, τα Civic, Accord, Jazz και πιο πρόσφατα το Insight. Όλα κέρδισαν 5 αστέρια, ενώ το Honda Insight ονομάστηκε το ‘ασφαλέστερο υβριδικό όχημα’ καθώς και το Νο2 σε ασφάλεια όχημα του 2009.
Η νέα μέθοδος αξιολόγησης του Euro NCAP επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Honda στη συνολική αυτοκινητιστική ασφάλεια, καταξιώνοντας τις δοκιμές ασφαλείας που χρησιμοποιεί εσωτερικά η εταιρία εδώ και πολλά χρόνια, προκειμένου να βελτιώσει την πραγματική παγκόσμια ασφάλεια. Στις εγκαταστάσεις δοκιμών σύγκρουσης ‘οχήματος με όχημα’ του τμήματος R&D του Tochigi, αναλύονται οι συγκρούσεις μεταξύ μοντέλων διαφορετικού μεγέθους και βάρους και δημιουργούνται λύσεις για τον περιορισμό των τραυματισμών, επιβατών και πεζών. Οι εγκαταστάσεις ομοιοκατευθυντικής σύγκρουσης οχήματος με όχημα άνοιξαν το 2001 και είναι οι πρώτες εσωτερικές του είδους σε όλον τον κόσμο.
Η ασφάλεια του Honda CR-Z
Vehicle Stability Assist
Το Vehicle Stability Assist (VSA) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο στο στρίψιμο, στην επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, φρενάροντας τον κατάλληλο τροχό και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις.
Φρενάρισμα
Αεριζόμενα δισκόφρενα 14″ μπροστά και συμπαγείς δίσκοι πίσω διασφαλίζουν σταθερότητα στο δρόμο, που αναβαθμίζεται με τα Anti–lock Braking System (ABS), Electronic Brake–force Distribution (EBD) και Brake Assist (BA).
Advanced Compatibility Engineering (ACE)
Η δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) έχει εξελιχθεί στο κέντρο δοκιμών σύγκρουσης ‘οχήματος με όχημα’ στο Tochigi και αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα διαπιστευτήρια ασφαλείας της Honda.
Η δομή ACE™ είναι μία αποκλειστική σχεδίαση αμαξώματος της Honda που αυξάνει την προστασία των πεζών και τη συμβατότητα πρόσκρουσης σε μετωπικές συγκρούσεις. Η σχεδίαση ACE χρησιμοποιεί ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων που κατανέμουν την ενέργεια σύγκρουσης πιο ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Αυτό το βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας στις μετωπικές συγκρούσεις μειώνει τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών και μπορεί να συμβάλλει στην πιο ομοιόμορφη κατανομή των φορτίων που μεταφέρονται στα άλλα οχήματα σε μία σύγκρουση.
Προστασία Πεζών
Το CR–Z ενσωματώνει επίσης πολλά χαρακτηριστικά προστασίας των πεζών. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούν να βελτιώσουν τρομερά τις πιθανότητες επιβίωσης ενός πεζού, αν χτυπηθεί από διερχόμενο όχημα. Μεταξύ αυτών είναι: βάσεις υαλοκαθαριστήρων σχεδιασμένες για να αποσπώνται σε μία σύγκρουση, εμπρός βάσεις φτερών και μεντεσέδες καπό που απορροφούν ενέργεια, καθώς και μία ελεύθερη περιοχή κάτω από το καπό που προσφέρει περισσότερο χώρο για παραμόρφωση.
Αερόσακοι και Ζώνες Ασφαλείας
Σε όλα τα μοντέλα οι δύο εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι Supplemental Restraint System (SRS) συμπληρώνονται από πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, πλήρους μήκους, για προστασία των επιβατών μπροστά και πίσω. Υπάρχουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων Emergency Locking Retractor (ELR) σε όλα τα καθίσματα, και οι εμπρός διαθέτουν προεντατήρες με περιοριστές φορτίου – EnergyAbsorption (EA) 2 σταδίων. Επιπλέον, στα πίσω καθίσματα, βάσεις ISOFIX διασφαλίζουν τη σωστή και ασφαλή τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων.
Ενεργά Προσκέφαλα
Το CR–Z εφοδιάζεται επίσης με ενεργά προσκέφαλα στα εμπρός καθίσματα που μειώνουν τις πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα σε οπίσθιες συγκρούσεις. Καθώς ο επιβάτης πιέζεται στην πλάτη του καθίσματος, μία άκαμπτη πλάκα στο κάθισμα πιέζει ένα σύνδεσμο στο προσκέφαλο, ωθώντας το προς τα πάνω και προς τα εμπρός, ώστε να στηρίζει το κεφάλι του.