Τα πίσω φώτα είναι επηρεασμένα από το 370Ζ |
Στα DNA του Juke όμως υπάρχουν όπως προαναφέρθηκε και πιο πάνω και αρκετά γονίδια από τα sport μοντέλα της Nissan. Εξωτερικά παρατηρούμε τις compact διαστάσεις (μόλις 4135mm x 1765mm x 1565mm) που το καθιστούν αρκετά ευέλικτο, το αρκετά καμπυλωτό παρμπρίζ, τον τολμηρό σχεδιασμό των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων, καθώς και τις “κρυφές” πίσω χειρολαβές οι οποίες δίνουν την ψευδαίσθηση ενός coupe αμαξώματος. Μπαίνοντας μέσα βρίσκουμε κάποιες επιφάνειες βαμμένες στο χρώμα του αυτοκινήτου, τον κεντρικό πίνακα χειριστηρίων βαμμένο σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και μπροστά από τον οδηγό δύο στρόγγυλα όργανα με αρκετά “τρισδιάσταση” υλοποίηση που θυμίζουν πολύ έντονα σπορ αυτοκίνητα. Επίσης αρκετά ψηλά βρίσκουμε τοποθετημένο τον επιλογέα ταχυτήτων καθώς και το χειρόφρενο, συμβάλλοντας και αυτά στην σπορ αίσθηση του εσωτερικού. Κατά την οδήγηση, ο οδηγός ανακαλύπτει πως το Juke, παρά το αυξημένο ύψος του, έχει αρκετά “σφιχτή” συμπεριφορά, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς όμως να στερεί την άνεση από τους επιβάτες. Πολύ θετική εντύπωση κάνει η άμεση απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού καθώς και οι πολύ μικρές διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων, που θυμίζουν ηλεκτρονικό παιχνίδι.
Τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένο το υλικό είναι καλής ποιότητας, , όπως και η ποιότητα συναρμολόγησης, με αποτέλεσμα να μην παρατηρούνται τριγμοί και ανεπιθύμητοι θόρυβοι μέσα στην καμπίνα. Στον πίνακα οργάνων, έχουμε τις κλασσικές ενδείξεις, εκ των οποίων μόνο το στροφόμετρο και το ταχύμετρο είναι αναλογικά. Ανάμεσα από τα δύο αναλογικά όργανα, έχουμε την οθόνη του trip computer, η οποία εκτός από πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση, την αυτονομία και την κατάσταση του οχήματος, φιλοξενεί και την ένδειξη της στάθμης της βενζίνης, της θερμοκρασίας του κινητήρα, αλλά και της εξωτερικής θερμοκρασίας.
Στα κεντρικά χειριστήρια, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, εκτός της οθόνης επιλογών, είχε και την μονάδα Nissan Connect που περιλαμβάνει μία οθόνη 5 ιντσών στην οποία φιλοξενείται το ηχοσύστημα με υποδοχές εισόδου USB και AUX, η κάμερα οπισθοπορείας, οι λειτουργίες του Bluetooth, αλλά και το Navigation της Nissan, με ελληνικούς χάρτες. Κάτω από το Nissan Connect βρίσκουμε μία ακόμα οθόνη, αυτή του συστήματος NDCS – Icon απ’ όπου έχουμε πρόσβαση σε όλες τις υπόλοιπες επιλογές του αυτοκινήτου, όπως τον αυτόματο κλιματισμό, πληροφορίες σχετικά με την οδήγησή μας, όπως τις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στο αυτοκίνητο, ιστορικό της κατανάλωσής μας, αλλά και της τρεις επιλογές τρόπου οδήγησης, ECO, Normal και Sport. Στο τιμόνι συναντούμε χειριστήρια για τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του Handsfree αλλά και του Cruise Control.
Ο χώρος αποσκευών που ανέρχεται στα 251 λίτρα δεν διεκδικεί δάφνες, αλλά η Nissan έχει προβλέψει να τον κάνει επίπεδο και στο ύψος του προφυλακτήρα για ευκολότερη φόρτωση. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε πως κάτω από το πάτωμά του, υπάρχει ένα δεύτερο πάτωμα δημιουργώντας επιπλέον περίπου 70 με 90 λίτρα χώρο για αντικείμενα τα οποία θέλουμε να μεταφέρουμε, αλλά δεν θέλουμε να μπλέκονται στα πόδια μας. Αυτός ο δεύτερος χώρος φιλοξενεί και τα απαραίτητα εργαλεία και κάτω από αυτόν βρίσκουμε την ρεζέρβα ανάγκης.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1600 κυβικών εκατοστών με τους 117 ίππους , μπορεί να μην είναι ο δυνατότερος της αγοράς, αλλά σίγουρα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του οδηγού, αλλά και να είναι οικονομικός ανάλογα με τον τρόπο οδήγησής του. Σε αυτό βοηθούν πολύ τα 3 mode οδήγησης, τα οποία επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, αλλά και την συμπεριφορά του τιμονιού. Στο Sport mode ο κινητήρας αποδίδει νωρίτερα την ισχύ του με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει καλύτερη απόκριση στις εντολές του πεντάλ γκαζιού, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την επιτάχυνση, αλλά παράγοντας περισσότερο θόρυβο από τον κινητήρα, πράγμα για το οποίο δεν παραπονούμαστε αν σκεφτούμε για ποιο λόγω επιλέξαμε αυτό το mode (χωρίς όμως ποτέ να γίνει ενοχλητικό). Δυστυχώς καλύτερη επιτάχυνση σημαίνει και μεγαλύτερη κατανάλωση χωρίς όμως αυτή να εκτοξεύεται στα ύψη. Ταυτόχρονα το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ, αλλά με μεγαλύτερη απόκριση. Στο Normal mode, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα κλασσικό 16άρι με ελαφρύτερο τιμόνι και χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς όμως να του λείπει η δύναμη. Τέλος στο ECO mode, το αυτοκίνητο εμφανίζει την δύναμη αρκετά αργότερα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να καθιστά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου “βαριά” και σχετικά νωχελική, αλλά με πολύ μεγάλο κέρδος στην κατανάλωση. Επίσης ο κλιματισμός μπαίνει κι αυτός σε “οικολογική” κατάσταση, αποδίδοντας ελαφρώς λιγότερο βοηθώντας και αυτός με την σειρά του, στην διατήρηση χαμηλής κατανάλωσης. Η τελευταία αυτή επιλογή, είναι ιδανική για κίνηση εντός πόλης, όπου δεν χρειαζόμαστε τόση δύναμη, αλλά μας ενδιαφέρει περισσότερο η κατανάλωση.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 1598 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 117 hp
Μέγιστη ροπή: 15,8 Nm
Τελική ταχύτητα: 178 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 10,7 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 6,4 λίτρα / 100 χλμ
Εκπομπή σωματιδίων CO2: 147 (γρ./χλμ.)
Βίντεο: