Το Freemont είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με το Chrysler Group. Το ίδιο το όνομά του αναφέρεται στην αίσθηση ελευθερίας, τη χαρά της ζωής στη Φύση, την περιπέτεια και τη δυνατότητα αντιμετώπισης οποιουδήποτε προβλήματος μπορεί να εμφανιστεί στην καθημερινότητα. Το Fiat Freemont είναι στην πραγματικότητα ένα «αυτοκίνητο-πολυτεχνίτης», σχεδιασμένο για να απαντάει σε αντικρουόμενες αλλά και σύνθετες ανάγκες, όπως έχουν οι σύγχρονες οικογένειες και όσοι θέλουν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, είτε γιατί ζουν έντονα την κάθε μέρα είτε γιατί χρησιμοποιούν έντονα τον ελεύθερο χρόνο του Σαββατοκύριακου.
Το Freemont συνδυάζει πλαστικότητα και πρακτικότητα με το δικό του ξεχωριστό, κομψό και αυθεντικό στιλ. Οι διαστάσεις του (μήκος 489 cm, πλάτος 188 cm και ύψος 172 cm) εγγυώνται μεγάλη εσωτερική ευρυχωρία, ενώ το μεταξόνιο είναι το καλύτερο της κατηγορίας (289 cm). Το Fiat Freemont εγγυάται μεγάλους χώρους, άνεση και πλαστικότητα στα 7 στάνταρ καθίσματά του, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να είναι εξαιρετικά προσβάσιμη, λόγω του γεγονότος ότι οι πόρτες πίσω ανοίγουν σε γωνία 90°.
Τα καθίσματα της τρίτης σειράς πέφτουν με ένα απλό άγγιγμα κι εξαφανίζονται κάτω από το πάτωμα, δημιουργώντας έτσι έναν άνετο χώρο φόρτωσης. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι τοποθετημένα ψηλότερα από τα εμπρός ενώ και το ίδιο ισχύει και για την τρίτη σειρά καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη δυνατή ορατότητα στους επιβάτες.
Το Fiat Freemont είναι ακριβώς “All the cars you want”: αυτό θα είναι και το σλόγκαν της διαφημιστικής του καμπάνιας, ένα αυτοκίνητο με την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, ένα αυτοκίνητο που δεν γνωρίζει περιορισμούς.
Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ξεχωριστό, πολύ ανεξάρτητο και δυναμικό σχεδιασμό με «μυώδεις» γραμμές με νέα γρίλια και τη νέα ομάδα προφυλακτήρων της εταιρείας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φώτα με λυχνίες LED. Αλλά το πλαίσιό του έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρει και τη μέγιστη παθητική ασφάλεια, τομέας στον οποίο έχει δοθεί τεράστια σημασία κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου.
Ο χώρος για τους επιβάτες έχει σύγχρονο ντιζάιν και μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και το οδηγοκεντρικό ταμπλό με λεπτομέρειες χρωμίου, ένας εντελώς νέος πίνακας οργάνων, μια δυναμική κι ελκυστική κεντρική κονσόλα κι ένα καινοτόμο σύστημα πληροφοριών με μια έγχρωμη μεγάλη οθόνη αφής 4,3″. Οι λειτουργίες μπορούν να ελεγχθούν με ένα απλό άγγιγμα στην κεντρική κονσόλα, όπως για παράδειγμα ισχύει για τον κλιματισμό τριών ζωνών και για το ηχοσύστημα, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση άνεσης.
Το Freemont εγγυάται μέγιστη χωρητικότητα, άνεση και ευπλασία χάρη στα 7 καθίσματά του που είναι στάνταρ, με μια ευρύχωρη τρίτη σειρά που είναι προσβάσιμη πολύ εύκολα και άνετα, αφού οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία 90°, αλλά και επειδή το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ένα εξαιρετικά λειτουργικό σύστημα ολίσθησης των καθισμάτων, ώστε να παρέχει τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία και άνεση. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να πέσουν εντελώς με μια απλή κίνηση και να μεγαλώσει κι άλλο ο χώρος αποσκευών. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων και τα καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν τελείως, επιτρέποντας συνολικά 32 διαφορετικές κινήσεις και θέσεις για τα καθίσματα. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με ένα καινοτόμο σύστημα με «μαξιλαράκι» (booster) για τα παιδιά, που εξασφαλίζει ότι κάθονται σωστά, με τη σωστή γεωμετρία στις ζώνες ασφαλείας και εγγυάται την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την άνεση.
Η άνεση στο εσωτερικό είναι επίσης εξασφαλισμένη με μια εξαιρετική και ψηλή θέση οδήγησης, ευρύχωρα και εργονομικά καθίσματα, πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών με δυο διαμερίσματα και επίπεδη πλατφόρμα φόρτωσης, η χωρητικότητα του οποίου μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1461 λίτρα (χώρος αρκετός για περισσότερες από 10 βαλίτσες). Υπάρχουν συνολικά 20 αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό, προσφέροντας τόσο συνολικό χώρο για αποθήκευση αντικειμένων όσο θα προσέφερε το πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου πόλης.
Το Freemont θα είναι προσθιοκίνητο και θα είναι εξοπλισμένο με ένα 2λιτρο κινητήρα diesel MultiJet 2 με μεταβλητή γεωμετρία, σε δυο εκδόσεις (με 140 ή 170 ίππους) κι ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αργότερα, το αυτοκίνητο θα είναι επίσης διαθέσιμο και σε εκδόσεις 4×4 με ισχύ 170 ίππων από τον 2λιτρο MultiJet 2 και με ισχύ 276 ίππων από τον βενζινοκινητήρα 3.6 V6, ενώ και οι δύο αυτές εκδόσεις θα συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο σύστημα μετάδοσης. Με την εξαίρεση του δυνατού κινητήρα 3.6 της οικογένειας Pentastar του Chrysler Group και το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο αυτός θα συνεργάζεται, όλες οι κινητήριες μονάδες είναι σχεδιασμένες και παράγονται από την FPT (Fiat PowerTrain).
Οι κινητήρες diesel έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ δύναμης, επιδόσεων, οδηγικής ευχαρίστησης και οικονομίας καυσίμου. Η οδηγική προσωπικότητα του αυτοκινήτου είναι δεδομένη με την μεγάλη ροπή που διαθέτει (350 Nm) στις μόλις 1.750 στροφές αλλά αποδίδεται σταθερά μέχρι τις 2500 για την έκδοση των 170 ίππων (και τις 2000 στροφές στην έκδοση με τους 140 ίππους). Σε κανονική χρήση (από το ξεκίνημα του κινητήρα έως τις 4000 στροφές), η ροπή δεν πέφτει ποτέ κάτω από τα 300 Nm, εξασφαλίζοντας την οδηγική απόλαυση χωρίς να χρειάζονται πολλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτό κάνει τον κινητήρα πολύ ευέλικτο, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11” και μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα για το μοντέλο των 170 ίππων και 12,3” και 180 χλμ./ώρα αντίστοιχα για το μοντέλο των 140 ίππων.
Οι δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου έχουν επίσης δεχτεί φυσικά την φροντίδα και την ανάλογη βελτίωση από το τμήμα Fiat engineering, το οποίο έχει εξελίξει μια ειδική ρύθμιση των αναρτήσεων και του τιμονιού για ακριβέστερη συμπεριφορά και καλύτερη αίσθηση. Η άνεση είναι επίσης εγγυημένη από τις σημαντικές βελτιώσεις στην ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών. Η ασφάλεια είναι κορυφαίου επιπέδου, με 7 αερόσακους, σύστημα ABS με Brake Assist, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) με Hill-Holder και ηλεκτρονικό περιορισμό των κλίσεων (ERM) στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα.
Το Freemont επίσης έχει ένα έξυπνο σύστημα που φροντίζει για το τρέιλερ σας, το Trailer Sway Control (TSC). Όταν οι αισθητήρες διαπιστώσουν ότι κινδυνεύει η δυναμική ισορροπία του τρέιλερ, το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα και φροντίζει με τέτοιο τρόπο τους τροχούς ώστε το τρέιλερ να παραμείνει στην επιθυμητή γραμμή και να αποφευχθούν τυχόν επικίνδυνες ταλαντώσεις.
Για να απλοποιηθούν οι επιλογές και η διαδικασία αγοράς, το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο μόνο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τη Freemont και την Urban, οι οποίες απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους υποψηφίων πελατών. Το εξοπλιστικό επίπεδο και στις δυο περιπτώσεις είναι εξόχως ανταγωνιστικό, αφού βασίζεται στις προϋποθέσεις που συνθέτουν τη «στρατηγική δίκαιης τιμολόγησης» (Fiat fair price). Και οι δυο εκδόσεις θα προσφέρουν 7 θέσεις, αυτόματο κλιματιστικό σύστημα τριών ζωνών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, cruise control, ζάντες αλουμινίου 17″, αναβαθμισμένο υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα που μετράει και μεταφέρει στην οθόνη την πίεση των ελαστικών (TPMS), φώτα ομίχλης και touchscreen ραδιόφωνο με έγχρωμη οθόνη και χειριστήρια πάνω στο τιμόνι. Η πιο «αστική» έκδοση θα περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της touchscreen ραδιόφωνο με οθόνη 8,4″ ιντσών, κάρτα SD και DVD reader, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα, σύστημα Bluetooth, αισθητήρες παρκαρίσματος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ηλεκτρικές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού, ηλεκτροχρωμικό καθρέφτη, αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματη λειτουργία των φώτων, σκούρα πίσω παράθυρα και ράγες οροφής.
Το Fiat Freemont καινοτομεί και δίνει έξυπνες λύσεις σε όλους τους καταναλωτές, την ίδια στιγμή που γίνεται πιο άνετο και ασφαλές για όλους, και ειδικά για τις οικογένειες και τα παιδιά. Έτσι, προσφέρει το σύστημα “child presenter”, που είναι ένας συνδυασμός θέσεων των καθισμάτων της πρώτης και της δεύτερης σειράς, ο οποίος επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο αυτοκίνητο σε ένα παιδί που κάθεται στην δεύτερη σειρά καθισμάτων. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς σύρονται για 10 εκατοστά από την αρχική τους πίσω θέση, φέρνοντας το παιδί πιο κοντά στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων. Επιπρόσθετα, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να πέσει (κάτι που επιτρέπει στον οδηγό να έχει εύκολη πρόσβαση για βοήθεια στο παιδί), ενώ το κάθισμα του παιδιού μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε ένα από τα τρία καθίσματα της δεύτερης σειράς καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένης της μεσαίας. Επιβιβάζοντας το παιδί στο μεσαίο κάθισμα της δεύτερης σειράς και ρίχνοντας το κάθισμα του συνοδηγού, το παιδί έχει πολύ καλή ορατότητα τόσο στο αυτοκίνητο όσο και στο δρόμο, κάτι που εξασφαλίζει μέγιστη επιβατική άνεση.