Με το νέο Focus, η Ford γίνεται η πρώτη, μη-premium κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που κερδίζει δύο διακρίσεις Euro NCAP Advanced. Οι διακρίσεις αφορούν δύο καινοτόμες τεχνολογίες του νέου Focus, το Active City Stop και το Lane Keeping Aid.
Ένα από τα ατού ασφάλειας του Focus είναι το Active City Stop, το οποίο παρακολουθεί την κυκλοφορία μπροστά από το αυτοκίνητο και φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Το Lane Keeping Aid χρησιμοποιεί κάμερα που ανιχνεύει την τάση απομάκρυνσης του οχήματος από τη λωρίδα του και επεμβαίνει διακριτικά στο σύστημα διεύθυνσης για να προειδοποιήσει τον οδηγό.
Το Focus κέρδισε, επίσης, 5 αστέρια στην αξιολόγηση ασφάλειας του Euro NCAP, λαμβάνοντας και το υψηλότερο σκορ στην προστασία παιδιών σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις. Aρίστευσε και στις κατηγορίες ενήλικων επιβατών και πεζών.
«Στη Ford, αποστολή μας είναι να προσφέρουμε εξαιρετικά επίπεδα ασφάλειας με τη βοήθεια τεχνολογιών αποφυγής ατυχημάτων και προηγμένων συστημάτων προστασίας επιβατών. Γι’ αυτό, αυτή η αναγνώριση στο θεσμό Euro NCAP είναι μία μοναδική καταξίωση.», δήλωσε ο Stephen Odell, Chairman & CEO της Ford Ευρώπης. «Είμαστε περήφανοι που φέραμε αυτές τις τεχνολογίες στο ευρύ κοινό με ένα τόσο προσιτό αυτοκίνητο όπως το νέο Focus.».
Ο Dr. Andre Seeck, Πρόεδρος του Euro NCAP, δήλωσε: «Τα Euro NCAP Advanced Awards αναγνωρίζουν τις κορυφαίες καινοτομίες ασφαλείας και χαιρόμαστε που η Ford έχει αποδείξει τη δέσμευσή της στην ασφάλεια των οχημάτων της όπως το νέο Focus».
Μείωση Κινδύνων
Το Active City Stop περιορίζει τον κίνδυνο μικροσυγκρούσεων, παρακολουθώντας την κυκλοφορία του δρόμου μπροστά και φρενάροντας αυτόματα αν το σύστημα εντοπίσει σταματημένο όχημα στην πορεία του και πιθανότητα σύγκρουσης.
Με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα, ένας αισθητήρας Lidar (Light Detection And Ranging) τοποθετημένος στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, σκανάρει την περιοχή μέχρι περίπου 7,6 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο για ενδεχόμενα εμπόδια. Αν το αυτοκίνητο πλησιάσει ένα άλλο όχημα που φρενάρει, κινείται πιο αργά ή είναι σταματημένο και διαπιστωθεί κίνδυνος σύγκρουσης, τα φρένα προ-φορτίζονται. Αν ο οδηγός παραμένει απαθής (δεν στρίβει το τιμόνι, ούτε φρενάρει), το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα και μειώνει τη ροπή του κινητήρα.
Το Lane Keeping Aid χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ που παρακολουθεί το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Οι εικόνες από την κάμερα αναλύονται συνεχώς για την ανίχνευση της διαγράμμισης των λωρίδων κυκλοφορίας – συνήθως μονοκόμματες ή διακεκομμένες λευκές γραμμές που οριοθετούν τα άκρα μιας λωρίδας ή της οδού. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούνται πληροφορίες για τη θέση του αυτοκινήτου σε σχέση με τις γραμμές, βοηθώντας έτσι τον οδηγό να παραμείνει στην πορεία του.
Αν ανιχνευτεί ακούσια παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα χρησιμοποιεί ροπή διεύθυνσης για την προειδοποίηση του οδηγού. Ωστόσο, είναι προγραμματισμένο να αναγνωρίζει ελιγμούς, όπως μία προσπέραση. Οι δύο λειτουργίες, Active City Stop και Lane Keeping Aid είναι πλήρως αυτόματες αλλά μπορούν να απενεργοποιηθούν μέσω ενός διακόπτη στο μοχλό των φλας.
«Στο Euro NCAP, βλέπουμε συνεχώς νέες και ενδιαφέρουσες καινοτομίες στον τομέα της αυτοκινητιστικής ασφάλειας από όλους τους κατασκευαστές και αυτή η ραγδαία εξέλιξη ωφελεί τους χρήστες των δρόμων σε όλη την Ευρώπη.», δήλωσε ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.
Αμάξωμα Υψηλής Αντοχής
Η απονομή 5 αστεριών Euro NCAP στο νέο Focus επιβεβαιώνει τη δομική ακεραιότητα του αμαξώματος της παγκόσμιας πλατφόρμας C της Ford. Τα Ford C-MAX και Grand C-MAX μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική με το νέο Focus και πέρσι πήραν 5 αστέρια Euro NCAP.
Το νέο Ford Focus είναι σχεδιασμένο για να πληροί ή να υπερκαλύπτει πρότυπα ασφαλείας σε όλο τον κόσμο και έχει δοκιμαστεί πάνω από 12.000 φορές σε πραγματικά ή εικονικά crash tests με στόχο τη βέλτιστη προστασία επιβατών διαφόρων ηλικιών και σωματότυπων.
«Από την αρχή, δεσμευτήκαμε με το νέο Focus να σχεδιάσουμε και να εξελίξουμε ένα αυτοκίνητο πρωτοποριακό σε θέματα τεχνολογίας αλλά και ασφάλειας.», δήλωσε ο Gunnar Herrmann, Global C Car vehicle line director. «Η έμφυτη αντοχή του νέου Focus οφείλεται στη δομική ακεραιότητα του αμαξώματος και την εκτενή χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής.». Το 55% της δομής του αμαξώματος κατασκευάζεται από ατσάλια υψηλής αντοχής, το 31% του οποίου είναι ανθεκτικό ατσάλι βορίου – ποσοστό υψηλότερο από οποιουδήποτε άλλου Ford μέχρι σήμερα. Βόριο χρησιμοποιείται στις κολόνες Α και Β, στα μαρσπιέ και στις δοκούς ενίσχυσης θυρών για τη δημιουργία ενός εξαιρετικά άκαμπτου και ανθεκτικού κλωβού επιβατών. Ατσάλι υψηλής αντοχής χρησιμοποιείται επίσης στα ενσωματωμένα πλαίσια ανοίγματος των θυρών για προστασία στις πλευρικές συγκρούσεις.
Το νέο Focus διαθέτει ένα πατενταρισμένο εμπρός υποπλαίσιο, που αποσπάται σε ισχυρές μετωπικές συγκρούσεις, εμποδίζοντας την παραμόρφωση την καμπίνας στην περιοχή των ποδιών. Η προστασία των πεζών έχει αυξηθεί με την προσθήκη στοιχείου παραμόρφωσης στην εμπρός δομή του αμαξώματος, ενώ η Ford άλλαξε θέση στο σύστημα καθαριστήρων παρμπρίζ για να μειώσει περαιτέρω τον κίνδυνο τραυματισμών.
Έξυπνη Προστασία
Το νέο Focus εφοδιάζεται με το Intelligent Protection System της Ford που περιλαμβάνει εμπρός αερόσακους επόμενης γενιάς για τον οδηγό και το συνοδηγό καθώς και ξεχωριστούς πλευρικούς αερόσακους για όλους, με ανοίγματα στην περιοχή των ώμων, πουπεριορίζουν την πίεση στους μικρότερους επιβάτες.
Η κολόνα τιμονιού υποχωρεί οριζόντια και μειώνει τα φορτία που δέχονται το κεφάλι και ο θώρακας του οδηγού σε μία ισχυρή μετωπική σύγκρουση. Τα δύο εμπρός καθίσματα φέρουν πιο αποτελεσματικούς προ-εντατήρες, με αυξημένη διαδρομή αναδίπλωσης ζωνών ασφαλείας, ενώ συνδυάζονται με περιοριστές φορτίου. Οι πίσω επιβάτες προστατεύονται με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και όλα τα μοντέλα φέρουν βάσεις ISOFIX στάνταρ.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η λειτουργία Child Lock, που επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί / απενεργοποιεί ηλεκτρονικά τις ασφάλειες παιδιών των πίσω θυρών, μέσω ενός απλού διακόπτη. Οι κλειδαριές απασφαλίζουν αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος.