Ο Sébastien Ogier κέρδισε μια συναρπαστική νίκη στο Ράλι της Κροατίας το απόγευμα της Κυριακής στο τρίτο πλησιέστερο τερματισμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA στην ιστορία. Μετά από μια αξιοσημείωτη τελευταία ημέρα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής υποβίβασε τον teammate της Toyota Yaris Elfyn Evans στα τελευταία χιλιόμετρα για να κερδίσει το τριήμερο ράλι με διαφορά 0,6 δευτερολέπτων.
Ο Thierry Neuville τερμάτισε τρίτος στο Hyundai i20, 7.5 δευτερόλεπτα πίσω, αλλά τα γεγονότα παρουσιάζουν ελάχιστα το δράμα ενός ράλι που θα ζήσει πολύ στη μνήμη όλων.
Το τρίο αγωνίστηκε από την αρχή της Παρασκευής στους ολισθηρούς δρόμους της Κροατίας κοντά στο Ζάγκρεμπ. Αφού άλλαξε θέσεις σε αρκετές περιπτώσεις, η τελευταία μέρα άνοιξε με τον Ogier να οδηγεί τον Evans κατά 6,9 δευτερόλεπτα με μόλις πάνω από 10 δευτερόλεπτα να καλύπτουν τους τρεις οδηγούς.
Το δράμα ξετυλίχτηκε όταν ο Ogier συμμετείχε σε σύγκρουση οδικής κυκλοφορίας καθ ‘οδόν προς το την ειδική του αγώνα. Κανείς δεν τραυματίστηκε, αλλά η σύγκρουση έβλαψε το αμάξωμα του Yaris και το κρίσιμο αεροδυναμικό πακέτο. Ο Evans εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Ogier για να κερδίσει τις δύο πρώτες ειδικές και ο Welshman ξεκίνησε το τελευταίο ζωντανό τηλεοπτικό Wolf Power Stage των 14 χιλιομέτρων με πλεονέκτημα 3,9 δευτερολέπτων, καθώς ο Βέλγος Neuville κυνηγούσε ακόμα και τους δύο. Οι ενδιάμεσοι χρόνοι αποκάλυψαν ότι ο Ogier έκλεισε στο Welshman προτού ο Evans γλιστρήσει στα χόρτα κοντά στο τέλος. Ήταν η ευκαιρία που χρειάστηκε ο Ogier και έφτασε στο τέλος του για να καταγράψει την 51η νίκη της καριέρας του, σφράγισε το one-two της Toyota και ανέκτησε το προβάδισμα στο πρωτάθλημα.
«Το συναίσθημα για εμάς είναι εξαιρετικά δυνατό», παραδέχτηκε ο Ogier. «Ήταν ένα τρελό rollercoaster για εμάς ανάμεσα στο κλατάρισμα και το ζήτημα σήμερα το πρωί. Ήμουν ευτυχής που ήμουν ακόμα στο ράλι ειλικρινά. Υποθέτω ότι γι ‘αυτό κάνουμε αυτό το άθλημα, για αυτό το συναίσθημα. “
Ο Neuville αντιμετώπισε και αυτός το μερίδιο των προβλημάτων κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, συμπεριλαμβανομένης της κακής επιλογής ελαστικών, του τετακέ και μια χαμένη διασταύρωση στην τελευταία ιδική που σήμαινε ότι ο Βέλγος εγκαταστάθηκε για την Τρίτη θέση.
Ο Ott Tänak τερμάτισε τέταρτος αφού ποτέ δεν αισθάνθηκε απολύτως άνετα με το i20 του, αλλά ο Εσθονός είχε πάνω από 90 δευτερόλεπτα διαφοράς με τον Adrian Fourmaux στην πέμπτη θέση. Ήταν ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό ντεμπούτο ανώτερου επιπέδου για τον Fourmaux, ο οποίος κατάφερε δύο φορές τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο με το Ford Fiesta.
Ο Takamoto Katsuta σημείωσε την τρίτη συνεχόμενη έκτη θέση του σε ένα άλλο Yaris αφού τα φρένα και τα υδραυλικά προβλήματα επιβράδυναν το Fiesta του Gus Greensmith. Ο Βρετανός τερμάτισε έβδομος, μπροστά από τον Craig Breen, του οποίου οι ελπίδες είχαν ξεθωριάσει από ένα κλατάρισμα το Σάββατο με το i20 του.
Ο νικητής του WRC2 Mads Οstberg και ο Teemu Suninen ολοκλήρωσαν τον πρώτο πίνακα σε ένα Citroen C3 Rally2 και Fiesta Rally2 αντίστοιχα.
Το πρωτάθλημα αλλάζει σκηνικό με 4 συνεχόμενα χωμάτινα ράλι και η αρχή θα γίνει στο Vodafone Rally de Portugal τον επόμενο μήνα στις 20 – 23 Μαΐου.
Πηγή wrc.com