Γι’ αυτή την δοκιμή μας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Toyota Πόλις στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (περιοχή KTEO) που μας παρείχε ένα Toyota Auris 1,33.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Plus του δημοφιλούς μοντέλου που εδώ και λίγο καιρό υπέστη ένα facelift. Οι εξωτερικές διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο εντοπίζονται αρχικά σε όλο το μπροστά μέρος του αυτοκινήτου, αφού έχει επανασχεδιαστεί τόσο ο προφυλακτήρας, όσο και τα φωτιστικά σώματα και η μάσκα του αυτοκινήτου. Διαφορές επίσης θα βρούμε τόσο στο πίσω μέρος, όπου και εδώ έχουν αλλάξει τα φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας, όσο και στους πλευρικούς καθρέφτες οι οποίοι φιλοξενούν πλέον και τα πλευρικά φλας. Το υπόλοιπο αμάξωμα έχει παραμείνει ίδιο χωρίς καμία αλλαγή.
Εσωτερικά η διαφοροποίηση εντοπίζεται κυρίως στο τιμόνι, αφού πλέον έχει πιο σπορ εμφάνιση, και εκτός από τα χειριστήρια για το στερεοφωνικό, φιλοξενεί πλέον και το κουμπί για τον χειρισμό του trip computer του αυτοκινήτου. Μια ακόμα διαφορά η οποία περνάει σχεδόν απαρατήρητη, είναι ότι πλέον το χειρόφρενο βρίσκεται σε πιο κλασσική γωνία σε σχέση με το προ-facelift μοντέλο. Ποιοτικά το αυτοκίνητο δεν έχει καμία διαφορά με το προηγούμενο μοντέλο, αφού ούτως ή άλλως τα επίπεδα ποιότητας υλικών και συναρμολόγησης ήταν πολύ καλά. Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση τους.
Οι χώροι του αυτοκινήτου είναι αρκετά καλοί για την κατηγορία του, αφού μπορούν πολύ άνετα να φιλοξενήσουν 5 επιβάτες, οι οποίοι όμως θα πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις στις αποσκευές που θα έχουν μαζί τους αφού ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 354 λίτρα. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από επαρκής, αφού υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατά τους, και ο μεσαίος επιβάτης θα παρατηρήσεις με χαρά ότι λείπει το κλασσικό “τούνελ” που υπάρχει στα περισσότερα αυτοκίνητα στο χώρο για τα πόδια. Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου υπάρχουν ακόμα οι δύο χώροι για μικροαντικείμενα, στον ένα εκ των οποίων υπάρχει και η υποδοχή εξωτερικού σήματος για το στερεοφωνικό. Επίσης έχει διατηρηθεί και ο χώρος κάτω από την “αψίδα” που δημιουργείται από την κεντρική κονσόλα. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και ο χώρος κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο.
Ο πίνακας οργάνων δίνει αρκετές πληροφορίες, και είναι ευανάγνωστος. Στο κέντρο των δύο περιστροφικών ενδείξεων (ταχύμετρο και στροφόμετρο) φιλοξενούνται 2 οθόνες. Η μία οθόνη μας ενημερώνει σχετικά με το επίπεδο θερμοκρασίας του κινητήρα, καθώς και με την ποσότητα του εναπομείναντος καυσίμου. Η δεύτερη οθόνη περιέχει τις πληροφορίες του Trip Computer, όπως το ρολόι, την ημερομηνία, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την κατανάλωση του αυτοκινήτου, την εξωτερική θερμοκρασία και άλλες πολλές ενδείξεις. Η κεντρική κονσόλα έχει μία αρκετά πλάγια κλίση, η οποία μπορεί μεν να διαφέρει από τα περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά δεν δυσκολεύει στον χειρισμό των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Το μόνο ίσως μειονέκτημα αυτής της κεντρικής κονσόλας, είναι ότι ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκεται αρκετά ψηλότερα, απ’ότι έχουμε συνηθίσει στην πλειοψηφία των επιβατικών αυτοκινήτων. Βέβαια δεν πρόκειται για κάποιο αξεπέραστο εμπόδιο, αφού ακόμα και ο πιο άπειρος οδηγός θα το συνηθίσει μετά από μερικές αλλαγές ταχυτήτων.
Ο κινητήρας των 99 ίππων είναι αρκετός για να κινήσει αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1250 κιλών, αλλά δυστυχώς δείχνει σημάδια κόπωσης όταν ο οδηγός του ζητήσει να κινηθεί σβέλτα. Οι επιδόσεις του, βοηθούν στο να διατηρηθεί χαμηλά η κατανάλωση του αυτοκινήτου, καθώς και η εκπομπή CO2. Οι επιδόσεις του βέβαια δεν διεκδικούν δάφνες, αφού το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε κάτι περισσότερο από 13 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα της τάξης των 175 χλμ/ώρα. Ικανοποιητική είναι η ροπή του αυτοκινήτου, κι αυτό επιβεβαιώνεται στον δρόμο σε προσπεράσεις με ταχύτητες στο φάσμα των 80 έως 100 χιλιομέτρων ανά ώρα. Δυστυχώς ο κινητήρας δείχνει την αδυναμία του πάνω από τα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα. Τελειώνοντας με το κεφάλαιο κινητήρας, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση κυμαινόταν κοντά στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Τα επίπεδα πρόσφυσης του Auris είναι αρκετά ικανοποιητικά, και σε αυτό βοηθούν οι διαστάσεις των ελαστικών του, το ESP καθώς και η πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησής του. Το έργο της ακινητοποίησης του αυτοκινήτου έχουν αναλάβει 4 δισκόφρενα, 2 εκ των οποίων είναι αεριζόμενα.
Γενικά πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει καλούς χώρους, αρκετή άνεση, αρκετά gadget, αλλά δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι διχασμένος χαρακτήρας, αφού λόγω των διαστάσεών του αυτοκίνητο πόλης δεν χαρακτηρίζεται, αλλά λόγων του κινητήρα του,ο οποίος θα ταίριαζε καλύτερα σε ένα αυτοκίνητο πόλης, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε ως “ταξιδιάρικο”. Συμπεριλαμβάνοντας στην συνάρτηση και την τιμή του (το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση Plus και κόστιζε 17550€), ίσως ο υποψήφιος αγοραστής να δώσει λίγο περισσότερα χρήματα και να προτιμήσει το 1.6, ή να θυσιάσει μέρος της άνεσης και να σκεφτεί την απόκτηση του Yaris.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 1329 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 99 hp
Μέγιστη ροπή: 128 Nm
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 13,1 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 5,9 λίτρα / 100 χλμ
Μας άρεσε:
+ Ποιότητα κατασκευής
+ Χώροι
+ Εξοπλισμός

Δεν μας άρεσε:
– Τιμή
– Αδυναμία του κινητήρα να κινηθεί σβέλτα
– Κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής

Φωτογραφίες: