Η πρώτη μας δοκιμή είναι γεγονός! Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Toyota Αλεξανδρίδης και κυρίως τον κύριο Χατζηνικολάου Στάθη που μας παρείχε την δυνατότητα να κάνουμε ένα ολοήμερο test drive το υβριδικό τους μοντέλο.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είναι η τρίτη γενιά του πρωτοπόρου για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου που εισάγει η Toyota. Μας δόθηκε το αυτοκίνητο των test drive το οποίο είχε κάπου στα 6700 χιλιόμετρα. Το πρώτο που παρατηρήσαμε, ήταν ότι πήραμε μόνο ένα τηλεχειριστήριο χωρίς κλειδί. Ο αντιπρόσωπος μας εξήγησε, ότι το Prius είχε σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί, με την προϋπόθεση ότι το τηλεχειριστήριο βρίσκεται κοντά στο αυτοκίνητο. Για να ξεκλειδώσουμε το αυτοκίνητο χρειαζόταν απλά να αγγίξουμε τη χειρολαβή του, και όπως μας ενημέρωσαν, όταν θα θέλαμε να το κλειδώσουμε, το μόνο που έπρεπε να κάνουμε ήταν να “χαϊδέψουμε” την χειρολαβή.
Μόλις ο αντιπρόσωπος μας έκανε την κατάλληλη ενημέρωση σχετικά με τα συστήματα του αυτοκινήτου, πατήσαμε το κουμπί εκκίνησης. Εκεί η κεντρική οθόνη στον πίνακα οργάνων μας καλωσόρισε στο Prius. Το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση είναι αθόρυβο, αφού δεν λειτουργεί ούτε ο βενζινοκινητήρας, ούτε ο ηλεκτροκινητήρας. Αφού λύσαμε το χειρόφρενο (αν και καλύτερα θα ήταν να λέγαμε ποδόφρενο, αφού βρίσκεται κάτω αριστερά και το πατάμε με το πόδι για να δέσει και να λύσει), επιλέξαμε το D στον επιλογέα ταχυτήτων και μόλις αφήσαμε το φρένο το αυτοκίνητο ξεκίνησε να κινείται.

Πατώντας το πεντάλ του γκαζιού παρατήρησα πως η αίσθησή του είναι κάπως διαφορετική σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Αρχικά το πεντάλ είναι πολύ ελαφρύ. Σε αυτή την περιοχή παρατήρησα πως λειτουργούσε μόνο ο ηλεκτροκινητήρας. Μετά από λίγο το πεντάλ γίνεται κάπως πιο βαρύ, κι εκεί ξεκινά ο βενζινοκινητήρας. Βέβαια η διαφορά αυτή είναι κάτι το οποίο το συνηθίζεις μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, και δεν είναι κάτι που πρέπει να ανησυχήσει κάποιον υποψήφιο αγοραστή.

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητικές στο ECO mode, και βελτιώνονται κατά πολύ αν επιλέξουμε το POWER mode, όπου ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ταυτόχρονα με τον βενζινοκινητήρα, δίνοντας στο αυτοκίνητο μία πιο σπιρτόζικη συμπεριφορά. Σε χαλαρούς ρυθμούς κίνησης είδαμε καταναλώσεις από 0 lt/100 km εως και 4 lt/100 km. Σε κίνηση σε σχετικά ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 100-120 km/h, η κατανάλωση κυμαινόταν στην περιοχή των 4,5 λίτρων ανά εκατό χιλιόμετρα. Βέβαια όταν κινηθήκαμε κάπως πιο σβέλτα είδαμε την κατανάλωση να υπερβαίνει όπως ήταν αναμενόμενο τα 10 lt/100 km. Σχετικά με την αυτονομία του, ή εταιρία αναφέρει πως με ένα γέμισμα, το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει εως και 1150 χιλιόμετρα..

 

Photobucket
Συγνώμη για την κουνημένη φωτογραφία, αλλά δυστυχώς στην οθόνη της φωτογραφικής μηχανής φαινόταν εντάξει. Πάντως μπορείτε να διακρίνετε από το γράφημα,τις καταναλώσεις που είδαμε μέσα σε 10 λεπτά με μικτή συμπεριφορά οδήγησης.

Ο κινητήρας τεχνολογίας Hybrid Synergy Drive, των 1800 κυβικών σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 60 ΚW είναι αρκετά ελαστικός και έχει καλή απόκριση σε κάθε εντολή του οδηγού πράγμα που βοηθάει στο να καλύπτονται πιο άνετα οι μεγάλες αποστάσεις, χωρίς να υπάρχει άγχος από την μεριά του οδηγού, αν το αυτοκίνητο θα τον βγάλει ασπροπρόσωπο σε μία προσπέραση αφού τα αποθέματα ροπής είναι αρκετά. Σίγουρα αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας, δεν περιμένουμε εκρηκτικές επιδόσεις, όπως θα μας παρείχε ένα καθαρά βενζινοκίνητο όχημα αντίστοιχου κόστους. Το Prius βέβαια δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα, αλλά δεν υστερεί σε επιδόσεις σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, βλέπουμε τα 100 km/h σε 10,4 δευτερόλεπτα, χρόνος ο οποίος δεν είναι καθόλου άσχημος με το βάρος του αυτοκινήτου να είναι περίπου 1400 κιλά.

Τα φρένα του αποτελούνται από εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα και απλούς δίσκους πίσω. Η ικανότητα ακινητοποίησης του οχήματος, είναι σχετικά ικανοποιητική, αλλά δεν μπορώ να πω πως είναι κάτι που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό… Βέβαια σε αυτό μεγάλο ρόλο παίζει πάλι το βάρος του αυτοκινήτου. Εκεί που το Prius μας έκανε μία μικρή έκπληξη είναι ότι το τιμόνι του είναι πολύ υπάκουο στην παραμικρή κίνηση και η απόκριση του αυτοκινήτου στις αλλαγές πορείας είναι πολύ ικανοποιητική και άμεση. Σημαντικό ρόλο στην απόκριση του αυτοκινήτου παίζουν οι αναρτήσεις, οι οποίες κρατούν σταθερό το αυτοκίνητο χωρίς να επιτρέπουν την δημιουργία μεγάλων κλίσεων και χωρίς να δημιουργούν συμβιβασμούς στην άνεση των επιβατών.
Εξωτερικά στην τρίτη γενιά αυτού το αυτοκινήτου, οι αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι κυρίως στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, με τα ανανεωμένα φανάρια, την νέα μάσκα καθώς και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Αλλαγή έχουν υποστεί και οι καθρέφτες, οι οποίοι πλέον φιλοξενούν και τα πλευρικά φλας. Στην έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας, υπήρχαν οι 17 ιντσών ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 215/45R17.
Εσωτερικά το αυτοκίνητο, είναι αρκετά ευρύχωρο και άνετο τόσο για τους μπροστά, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι, αφού μέσα στο αυτοκίνητο, έχουμε 2 “ντουλαπάκια” μπροστά από τον συνοδηγό, μία ποτηροθήκη ακριβώς πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων η οποία έχει και κάλυμμα. Φυσικά δεν λείπει και ο περίφημος “τεμπέλης” ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ο οποίος ανοίγει σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο, εμφανίζεται άλλη μία ποτηροθήκη και στο δεύτερο στάδιο, εμφανίζεται πλέον ολόκληρος ο αποθηκευτικός χώρος που κρύβεται από κάτω του. Η αποθηκευτική ικανότητα του χώρου αποσκευών ανέρχεται στα 446 lt. Ο τελευταίος μάλιστα έχει μαλακό κάλυμμα για την προστασία των προσωπικών σας αντικειμένων από αδιάκριτα μάτια. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι πολύ καλή και αυτό επιβεβαιώνεται από την πλήρη απουσία των τριγμών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επίσης είναι αρκετά ήσυχο μέχρι την ταχύτητα των 120-130 km/h αφού από εκεί και πάνω ο κινητήρας γίνεται πιο θορυβώδης. Βέβαια, ο θόρυβος που παράγεται από τον βενζινοκινητήρα δεν είναι τέτοιας έντασης που θα ενοχλήσει.
Στο κέντρο του ταμπλώ είναι ο κεντρικός πίνακας οργάνων ο οποίος αποτελείται από μία οθόνη αρκετά μεγάλων διαστάσεων, από την οποία ο οδηγός αντλεί όλες τις πληροφορίες σχετικά με το ποιόν κινητήρα χρησιμοποιεί, ή μάλλον καλύτερα ποιόν από τους πιθανούς συνδυασμούς των κινητήρων χρησιμοποιεί, το επίπεδο των μπαταριών, αν φορτίζουν, την κατανάλωσή του, και φυσικά τις κλασσικές ενδείξεις όπως ταχύτητα κίνησης, στάθμη βενζίνης κλπ. Ο χειρισμός των μενού του trip computer γίνεται από το τιμόνι, και στην κεντρική οθόνη έχουμε το σύστημα Touch Tracer Display (Σύστημα Ανίχνευσης Αφής), το οποίο είναι μία ακόμα καινοτομία, κατά την οποία, κάθε φορά που “πειράζουμε” κάποιο χειριστήριο από το τιμόνι, εμφανίζονται οι επιλογές του στην κεντρική οθόνη. Το ηχοσύστημα παίζει εκτός από τα κλασσικά CD και αρχεία τύπου MP3 και WMA, και μπορούμε να το χειριστούμε και από το τιμόνι. Ίσως το πιο εντυπωσιακό highlight του εσωτερικού, αν και είναι ορατό μόνο από την θέση του οδηγού, είναι το HUD (Heads Up Display), όπου εμφανίζει πάνω στο παρμπρίζ την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε.
Συνολικά μπορούμε να πούμε πως το Prius θα ικανοποιήσει τον οδηγό του, αν ενδιαφέρεται κυρίως για την μειωμένη κατανάλωση του, και δεν έχει σπορτίφ τρόπο οδήγησης. Βέβαια αυτό το αυτοκίνητο δεν το αγοράζεις αν θέλεις να έχεις επιδόσεις σπορ αυτοκινήτων που κοστίζουν από 30050€ εως και 49500€ που είναι το φάσμα τιμών που κυμαίνεται το Prius.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1798 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 99hp (73 KW) (Βενζινοκινητήρας) / 28KW (Υβριδική Μπαταρία) / 60KW (Ηλεκτροκινητήρας) / 136hp (DIN – Συνδυασμένα)
Μέγιστη ροπή: 142Nm (Βενζινοκινητήρας) / 207Nm (Ηλεκτροκινητήρας)
Τελική Ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 10,4 δευτερόλεπτα
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 45 λίτρα
Μας άρεσε
+ “Πατήματα”
+ Απόκριση τιμονιού
+ Ελαστικότητα κινητήρα
+ Χώροι επιβατών
Δεν μας άρεσε
– Θορυβώδης κινητήρας πάνω από τα 120 km/h
– Τιμή (δεν διαφωνούμε ότι όλη η τεχνολογία που έχει πάνω του κοστίζει, αλλά εν μέσω της κρίσης που διανύουμε τα 30 χιλιάρικα της βασικής έκδοσης είναι κάπως τσιμπημένα)

Φωτογραφίες