- Βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων κατά 44,4%
- Η SEAT διπλασιάζει θετικά τον δείκτη EBITDA, στα 35 εκατομμύρια
- Η Ισπανική μάρκα επενδύει 518 εκατομμύρια ευρώ το 2010 για την μελλοντική της ανάπτυξη
- Η SEAT πρώτη στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ισπανία μετά από 31 χρόνια
Η κρίση στην ισπανική αγορά δεν επιβραδύνει τα σχέδια της SEAT για ανάπτυξη και δεν επηρεάζει το μέλλον της. Η ισπανική πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε αύξηση κύκλου εργασιών σχεδόν 14% το 2010, χάρη στην ανάκαμψη των πωλήσεων και στην εμπορική επιτυχία των προϊόντων της. Η θυγατρική της VW είδε το κύκλο των εργασιών της αυξημένο κατά 4.663 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τα 4.101 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Επιπλέον διέθεσε 518 εκατ. ευρώ (11 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2009), προκειμένου να εξασφαλίσει μια σταθερή βάση για το μέλλον της. Παρά την αξιοπρόσεκτη προσπάθεια, και την βελτίωση των αποτελεσμάτων κατά 44,4%, το 2010 έκλεισε με οικονομικό αποτέλεσμα μετά φόρων -104 εκατ. ευρώ, συγκρινόμενο με -187 εκατ. Ευρώ το 2009.
Η SEAT απέδειξε ότι έχει την ικανότητα να παράγει τους πόρους της από την βασική της δραστηριότητα (παραγωγή, πωλήσεις αυτοκινήτων και ανταλλακτικών), πετυχαίνοντας ένα θετικό δείκτη EBITDA (αποτέλεσμα κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων), ύψους 35 εκατ. ευρώ.
“Η SEAT έχει ένα πολύ λαμπρό μέλλον μπροστά της. Προς το παρόν για φέτος θα δούμε μια βελτίωση στα αποτελέσματα, τις πωλήσεις και την παραγωγή.”, δήλωσε ο Πρόεδρος της SEAT James Muir κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των ετήσιων αποτελεσμάτων. “Για την SEAT, το 2010 σημαίνει ανάπτυξη. Αν και βρισκόμαστε ακόμη σε μια μεταβατική περίοδο, έχουμε βελτιώσει όλους τους βασικούς δείκτες μας. Επιπλέον συνεχίζουμε με ένα υψηλό επίπεδο επενδύσεων, στοχεύοντας τη βελτιστοποίηση του κόστους και τη βελτίωση της αποδοτικότητας των προϊόντων μας, ώστε να θέσουμε τα θεμέλια για το μέλλον”. “Είμαστε στον σωστό δρόμο” τόνισε ο Αντιπρόεδρος Οικονομικών, Holger Kitscher.
Η SEAT παρέδωσε το 2010 1% περισσότερα αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο (περίπου 340.000 μονάδες), επιτυγχάνοντας παράλληλα ένα ιστορικό ρεκόρ για την 60ή επέτειο της μάρκας, κερδίζοντας ξανά την πρωτιά στις ταξινομήσεις στην ανταγωνιστική ισπανική αγορά για πρώτη φορά μετά από 31 χρόνια.
Η στρατηγική επικέντρωση των προσπαθειών της στις χώρες του Euro 5 (Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία) έχει αποδώσει καρπούς, επιτυγχάνοντας αύξηση του κύκλου εργασιών άνω του 6%.
Η επιτυχία των προϊόντων της SEAT, σήμαινε ότι η εταιρεία πέτυχε να αυξήσει την παραγωγή της στο εργοστάσιο στο Martorell, κατά 11%, φθάνοντας σε συνολικό αριθμό πάνω από 335.000 οχήματα.
Το 2010 η οικογένεια προϊόντων της SEAT μεγάλωσε με δύο νέες προσθήκες (το νέο Ibiza ST και το νέο Alhambra MPV) και νέους κινητήρες. Το περασμένο έτος ήταν επίσης ξεχωριστό για τις νέες εκδόσεις, όπως η νέα γενιά του Ibiza Ecomotive (89 gr CO2/km), το πιο φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο στην κατηγορία του καθώς και η χρήση της τεχνολογίας TSI και TDI common rail σε όλους τους κινητήρες και σε όλη την γκάμα.
Επιπλέον, η παραγωγή του Audi Q3 αναμένεται να ξεκινήσει στο Martorell μέσα σε λίγες εβδομάδες. Το σχέδιο αυτό σημαίνει την πρόσληψη 700 νέων υπαλλήλων, και θα συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση της παραγωγής στο ισπανικό εργοστάσιο.
«Μέσα στα επόμενα χρόνια η SEAT θα συνεχίσει να εργάζεται για την εκ νέου τοποθέτηση της μάρκας, για την προετοιμασία ένταξης σε νέες αγορές όπως η Κίνα καθώς και στην μεγάλης κλίμακας επίθεση νέων προϊόντων που θα ξεκινήσει το 2012 με τέσσερα νέα μοντέλα, γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά. Χάρη στην εμπιστοσύνη του ομίλου Volkswagen στην SEAT, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο σχέδιο της πλήρους αξιοποίησης της δυναμικής του εργοστασίου και να πετύχουμε κερδοφορία”, πρόσθεσε ο James Muir.